سیمرغ35/ 52

دیرباز:‌ «دفاع مقدس» دغدغه شخصی من است/ فتنه88 اتفاق تلخی بود/ از بازی در «ماه‌گرفتگی» پشیمان نیستم

«کامبیز دیرباز» بازیگر سینما با بیان اینکه فتنه سال 88 اتفاق تلخی بود، گفت: درباره فتنه پاک کردن صورت مسئله کار درستی نیست و باید درباره آن حرف بزنیم.
کد خبر: ۲۲۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ - 04February 2017
«کامبیز دیرباز» بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس درباره علت حضور در فیلم «ماه گرفتگی» اظهار داشت: حضور من در این فیلم به دلیل شناخت کامل از کارگردان بود. مطمئن بودم اطیابی کارگردان متعادلی است و به لحاظ فنی و تکنیکی کاملاً می‌دانستم جلوی دوربین چه کسی خواهم رفت.

وی افزود: حس وجودیم حضورم در این فیلم را تایید کرد. من برای حضور در فیلم‌هایم علاوه بر حساب و کتاب‌های منطقی و عقلانی از حس‌ام نیز کمک می‌گیرم. حضورم در «ماه گرفتگی» به خاطر حرف بزرگ فیلم بود. کارگردان فیلم می‌خواست بگوید اگر اتفاق مشابه دیگری برای کشور رخ داد زود، عجولانه و احساسی تصمیم نگیرید و هیجان‌زده نشوید بخاطر اینکه خون بچه‌های خودمان ریخته می‌شود. در ماجرای فتنه 88 اقشار مختلف خسارت دیدند و خون دادند.

دیرباز تصریح کرد: فتنه سال 88 اتفاق تلخی بود و ما به عنوان یک گروه فیلمساز برای ثبت آن وقایع «ماه گرفتگی» را ساختیم. من نیت بزرگ این فیلم را تحسین می‌کنم که اگر اتفاق مشابه‌ای رخ داد به نظرات همدیگر احترام بگذاریم تا خون بچه‌هایمان ریخته نشود.

بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: روز اول ماجرهای 88 من برای فاز سوم سریال در چشم‌باد به آمریکا رفتم. من در دل ماجرا نبودم و اخبار را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کردم. من تمایلات سیاسی ندارم و یک بازیگر سینما هستم. اگر نقشی را در طول 15 سال تجربه بازیگری‌ام داشته‌ام بخاطر دلم بوده است که آن را تایید کرده است. اگر فیلم دفاع مقدس بازی کرده‌ام بخاطر دلم و دغدغه شخصی‌‌ام بوده است که رزمندگان دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشم.

«دفاع مقدس» دغدغه شخصی من است/ فتنه88 اتفاق تلخی بود/ از بازی در «ماه‌گرفتگی» پشیمان نیستم 

وی ادامه داد: حرف زدن درباره فیلم «ماه گرفتگی» در تخصص من نیست و باید کارگردان و صاحب اثر درباره آن صحبت کند اما قطعاً هیچ فیلمی بدون ایراد نیست.

دیرباز گفت: اگر به اندازه سوزنی احساس می‌کردم فیلم «ماه گرفتگی» جنبه تعادل و انصاف را رعایت نمی‌کند در آن بازی نمی‌کردم. من با فیلمنامه‌ای روبرو بودم که هشدار را به هر دو طرف سیاسی می‌داد. من سعی کردم در یک حرف بزرگ شریک باشم.

بازیگر فیلم «ماه گرفتگی» در پاسخ به اینکه آیا نگران آینده کاری خود در سینما نیستید، گفت: من در کشوری زندگی می‌کنم که بازیگر نقش شمر در تعزیه را کتک می‌زنند. من برای برگزاری تعزیه با افتخار در این نقش حضور پیدا می‌کنم حتی اگر مورد ضرب کتک بینندگان قرار گیرم چون تعزیه باید انجام شود.

وی با بیان اینکه نگران تحریم در سینما و ریزش مخاطبان نیستم، اظهار داشت: مخاطبان ما به قدری با شعور، فهمیده و بزرگ هستند که خطاهای فنی کارهای 15 سال گذشته ما را بخشیده‌اند. مطمئنم چنین اتفاقی برای من رخ نخواهد داد با وجود اینکه اطمینان دارم کار غلطی انجام نداده‌ام.

این بازیگر سینما گفت: نیت سازندگان فیلم «ماه گرفتگی» روی پرده سینما درک می‌شود. با خودم و خدای خودم با نیت خالص وارد این فیلم شدم و فکر می‌کنم مخاطبانم نیز درک کنند.

«دفاع مقدس» دغدغه شخصی من است/ فتنه88 اتفاق تلخی بود/ از بازی در «ماه‌گرفتگی» پشیمان نیستم 

دیرباز بیان کرد: من خودم را از نقشی که در فیلم «ماه گرفتگی» ایفا کرده‌ام جدا نمی‌کنم. من در این فیلم هستم و امروز ایستاده‌ام و حرف می‌زنم علی‌رغم اینکه امضای من پای فیلم نیست و من فقط یک بازیگر هستم.

وی عنوان کرد: برای حل کردن مسئله‌، پاک کردن صورت مسئله کار درستی نیست. باید مسئله سال 88 را در ذهن‌ها حل کنیم. نباید از موضوع فرار کنیم و باید درباره آن صحبت کنیم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار