عباس سلیمی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران:

امام معتقد به تاختن به دشمن با قرآن و سلاح بود

عضو هیأت امنای سازمان دارالقرآن الکریم، رهبری امام را اولین عامل پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: امام پرورش یافته مکتب قرآن و تا آخرین لحظات عمر مانوس با آن بود و می‌فرمود: با یک دست خود قرآن و با دست دیگر سلاح برگرفته و بر دشمنان دین و قرآن بتازید.
کد خبر: ۲۲۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ - 03February 2017
امام معتقد به تاختن به دشمن با قرآن و سلاح بودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عباس سلیمی» معاون فرهنگی و امور زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و پیشکسوت قرآنی کشور در مراسم پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی به مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری، امت و ایدئولوژی سه عامل اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی در برابر نظام ستمشاهی بود.

وی با بیان اینکه در تقویم مناسبات دهه فجر، 15 بهمن ماه به نام روز قرآن نامگذاری شده است، افزود: امروز فرصت مغتنمی است علل و عوامل پیروزی انقلاب قرآنی مرور و مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیأت امنای سازمان دارالقرآن الکریم، اولین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را رهبری امام امت برشمرد و گفت: امامی که پرورش یافته مکتب قرآن بود و تا آخرین لحظات عمر خویش را با قرآن مانوس بود و می فرمود: با یک دست خود قرآن و با دست دیگر سلاح برگرفته و بر دشمنان دین و قرآن بتازید.

سلیمی در این باره یادآور شد: او هم فرزند شهید و هم پدر شهید بود؛ امام بزرگوارمان با اتکای به قرآن، زمامدارن فاسد دنیا را رسوا کرد و معادلات سیاسی جهان را بر هم زد.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) موج بیداری اسلامی را در جهان اسلام برپا ساخت، افزود: امام یک حقیقت همیشه زنده تاریخ و ماندگارترین چهره دوران ماست.

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به دیگر ویژگی‌های امام راحل اظهار کرد: امام یک سیاستمدار بود اما سیاست باز نبود؛ امام عارف بود اما عرفان او در چهارچوب شریعت مقدس بود.

سلیمی افزود: شیوه مبارزات او آنگونه بود که همزمان در جبهه استبداد داخلی و هم در جبهه استکبار خارجی می جنگید؛ آنقدر امام بزرگوار به قرآن و معارف خداوند اتکا داشت که در اوج نبرد با استکبار نامه‌ای به اردوگاه الحاد نوشت و به آقای گورباچف اعلام کرد صدای شکستن استخوان‌های کمونیسم را می‌شنود و تاکید که مارکسیسم باید به موزه تاریخ سیاسی جهان برود.

معاون فرهنگی حرم سیدالکریم(ع) به معنویت امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خدایی می‌اندیشید، خدایی سخن می‌‌گفت و خدایی عمل می‌کرد.

وی دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را مردم عزیز و فداکار ولایتمدار برشمرد و گفت: مردمی که با تحمل سختی‌ها و با مقابله با گروهک‌ها و اداره جنگ بیش از 220 هزار شهید به انقلاب و بیش از 48 هزار آزاده سرافراز تقدیم کردند.

سلیمی ضمن تجلیل از مقام شهیدان نیروی هوایی گفت: امروز که در آستانه سالروز نیروی هوایی هستیم باید یاد و خاطره همکار عزیز و شجاع آذری مرحوم شهید سرلشگر خلبان حاج حسین لشگری که بیش از 28 سال از عمر خود را در اردوگاه‌های اسارت بغداد سپری کرد و در همان سال‌ها حافظ کل قرآن کریم شد، گرامی داریم.

وی در ادامه افزود: امروز ما وامدار شهدا و آن مادر شهیدی هستیم که در ستاد تفحص شهدای فرمود: من شاکر خداوندی هستم که در آن روز که فرزندم ابوالفضل را به من داد 3 کیلو و 300 گرم وزن داشت و امروز که تیم تفحص بقایای استخوان های او را پیدا کردند، 3 کیلو و 300 گرم است.

سلیمی سومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را ایدئولوژی، اعتقاد و هویت دینی مردم برشمرد و گفت: ایدئولوژی که متکی بر اسلام عزیز است؛ اسلامی که مبتنی بر دو رکن رکین قرآن و ولایت است و امروز قرآن قانوس اساسی و کتاب زندگی ماست.

این پیشکسوت قرآنی رمز بقای انقلاب اسلامی را نیز توجه به همین سه عامل دانست و گفت: پس از رحلت امام مسئولیت رهبری بر عهده بزرگ پرچمدار و یکی از فرزندان حضرت زهرا(س) به عنوان فرمانده کل قوا قرار گرفته است.

سلیمی ضرورت توجه به فعالیت‌های قرآنی را از اساسی‌ترین مطالبات رهبری برشمرد و گفت: در دیدار اخیر پیشکسوتان قرآنی، معظم له نسبت به آن تاکید داشتند.

 معاون فرهنگی حرم سیدالکریم(ع) تمسک به قرآن کریم را مهم‌ترین رکن بقای انقلاب اسلامی خواند و افزود: قرآنی که پیامبر اکرم(ص) فرمود: بر شما باد بر قرآن چنگ بر زنید و آن را پیشوا و فرمانده خود قرار دهید، قرآن کتاب انقلاب ما است، بدون اتکا به قرآن هیچ عزتی مورد پذیرش نیست و با تمسک به قرآن آینده روشن است.

وی تلاوت قرآن را دروازه ورود به معارف قرآنی دانست و اظهار کرد: قرآن عزیز کتاب هویت ماست، دستاوردهای فراوان قرآن در طول حدود چهار دهه گذشته بسیار افتخار آفرین است، خروج قرآن از مهجوریت، ترویج قرآن در جامعه، انس مردم و جوانان با قرآن کریم، گسترش فرهنگ قرائت و حفظ قرآن، ترجمه‌ها و تفسیرهای فراوان که در این زمینه بوده همه و همه مایه افتخار است.

سلیمی با بیان اینکه جامعه قرآنی باید پاسدار منافع قرآنی باشند، تصریح کرد: با حمایت‌های بیشتر ملت و دولت و با تخصیص بیشتر بودجه‌های حمایتی برای ترویج فرهنگ قرآنی ما شاهد گسترش فرهنگ قرآنی در کشور خواهیم بود و امیدواریم روزی رسد تا سبک زندگی ملت عزیزمان یک سبک زندگی قرآنی باشد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار