جشنواره ملی «نامه ای به شهید» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری جشنواره ملی نامه ای به یک شهید در مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶ - 03February 2017

به گزارش دفاع پرس از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین صبح امروز(پنج شنبه) در جلسه این سازمان با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: جشنواره ملی نامه ای به یک شهید در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، شیوه نامه جشنواره ملی نامه ای به یک شهید که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه شده است به مدارس ابلاغ شد تا دانش آموزان علاقمند در این جشنواره شرکت نمایند و دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی از پایه سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم می توانند در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: این جشنواره به مناسبت ۲۲ اسفند ماه "روز بزرگداشت شهدا" برگزار می‌شود و دانش‌آموزی با موضوع نامه ای به یک شهید یا دلنوشته در جشنواره شرکت می‌کنند.

قاسمی تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تلاش برای شناخت بهتر مردم نسبت به روز شهید، درک عمیق تر نسل جوان و دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، بهره گیری از ابتکار و اندیشه های دانش آموزان در تولید محتوای مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از محتوای تولید شده در رسانه های مختلف و در شبکه های مجازی و اطلاع رسانی روز شهید است.

وی اضافه کرد: محورهای جشنواره شامل اخلاق و سبک زندگی شهدا، انگیزه شهدا جهت دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و کشور، انتظار شهدا از دانش آموزان، وظایف دانش آموزان در قبال خانواده شهدا و هر موضوع دیگری که در قالب دلنوشته می توان با شهدا در میان گذاشت، است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: ثبت نام و دریافت آثار جشنواره از اول بهمن ۹۵ آغاز می‌شود و آخرین مهلت دریافت آثار و تکمیل فرم ثبت نام ۲۲ بهمن ۹۵ است، همچنین انتخاب و داوری آثار ۲۳ بهمن لغایت ۱۰ اسفند ۹۵ می باشد که به نفرات برتر هدایایی اهداء خواهد شد.

وی در ادامه گفت: آثار باید حداکثر در یک صفحه ۴A نگارش شود و ثبت نام و شرکت در جشنواره صرفاً به صورت اینترنتی از طریق لینک درج شده در سایت www.isaar.ir انجام می‌شود.

گفتنی است؛ برای ثبت نام و ارسال نامه علاقمندان می توانند به آدرس http://isaar.ir/jashnvareh_shahid.html وارد شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار