بیست‌و نهمین هفته متوالی صورت گرفت؛

ممانعت نیروهای امنیتی بحرین از اقامه نماز جمعه در «الدراز»/ تداوم راهپیمایی‌ها در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم+ تصاویر

نیروهای امنیتی بحرین بیست‌ونهمین هفته متوالی از اقامه نماز جمعه در منطقه محاصره شده «الدراز» ممانعت کردند.
کد خبر: ۲۲۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ - 04February 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، آل خلیفه برای بیست‌و نهمین هفته متوالی از برگزاری بزرگ‌ترین نماز جمعه شیعیان در مسجد امام صادق(ع) منطقه الدراز جلوگیری کرد.
 
ممانعت نیروهای امنیتی بحرین از اقامه نماز جمعه در «الدراز»/ تداوم راهپیمایی بحرینی‌ها در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم 
 
بر اساس این گزارش، در پی ممانعت از برگزاری نماز جمعه، نمازگزاران نماز خود را فرادی بجا آوردند و سپس دست به تظاهرات زدند و شعارهایی در حمایت و دفاع از آیت الله شیخ عیسی قاسم سر داده و اقدامات نظام علیه رهبرشان و شعائر مذهبی از جمله نماز جمعه را محکوم کردند.

ممانعت نیروهای امنیتی بحرین از اقامه نماز جمعه در «الدراز»/ تداوم راهپیمایی بحرینی‌ها در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم 

 جمع کثیری از شهروندان بحرینی شب گذشته نیز در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی این کشور در اطراف میدان الفداء در منطقه الدراز در غرب منامه راهپیمایی کردند.
 
 مناطق سنابس، ابوقوه ، بوری، سهله جنوبیه، نعیم و بلادالقدیم نیز شاهد تظاهرات مردمی در حمایت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بودند. 
 
ممانعت نیروهای امنیتی بحرین از اقامه نماز جمعه در «الدراز»/ تداوم راهپیمایی بحرینی‌ها در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم 
 
منطقه الدراز زادگاه و محل سکونت شیخ عیسی قاسم رهبر بزرگ شیعیان بحرین است که رژیم آل خلیفه تابعیت بحرینی وی را لغو و محاکمه غیر قانونی او را به اتهام پولشویی آغاز کرده است. این منطقه از بیش از 7 ماه قبل تحت محاصره شدید نیروهای آل خلیفه است، با این حال مردم بحرین به ادامه تحصن تا لغو محاکمه غیر قانونی شیخ عیسی قاسم اصرار دارند.

وزارت کشور بحرین در تاریخ 31 خرداد گذشته با ادعای این‌که این روحانی برجسته شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای» سوءاستفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 89 ه.ش) شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است.
 
انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار