واکنش دیرهنگام رسانه‌های غربی به اظهارات مشاور ترامپ؛

مشاور ارشد ترامپ:‌ دو جنگ بزرگ انتظار ما را می‌کشد

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا معتقد است که دو جنگ بزرگ طی ده سال آینده میان آمریکا با مسلمانان و چین در دریای جنوبی چین و آسیای غربی رخ خواهد داد.
کد خبر: ۲۲۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ - 04February 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از گاردین، استیو بنن مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی چند ماه قبل خود، که هم‌اکنون و پس از تشدید اوضاع میان آمریکا و متحدانش با چین در دریای جنوب این کشور مورد توجه قرار گرفته است، پیش‌بینی کرد که آمریکا در سال‌های پیش‌رو درگیر دو جنگ بسیار بزرگ خواهد شد. به گفته او، این جنگ‌ها میان آمریکا با چین در دریای جنوبی این کشور و مسلمانان در غرب آسیا و شمال آفریقا (به گفته وی خاورمیانه) رخ خواهد داد.

«بنن» که به دلیل نفوذ گسترده‌ در دولت کنونی آمریکا از او به عنوان «راسپوتین کاخ سفید» و «کاردینال خاکستری» یاد می‌شود، در ادامه افزود: ممکن است تا زمان وقوع جنگ با چین، بیش از پنج سال فاصله داشته باشیم اما قطعا کمتر از ده سال خواهد بود.

استراتژیست ارشد کاخ سفید با استفاده از الفاظ توهین‌آمیز علیه مسلمانان و چینی‌ها افزود: آنان افراد گستاخ و متکبری هستند که هدف‌شان بیرون راندن و عقب‌زدن مسیحیان و یهودیان است.

اگرچه این گفت‌وگو ماه‌ها قبل انجام شده است، اما به دلیل موضع‌گیری‌های اخیر ترامپ علیه چین در موضوع تایوان و سپس اقدامات سخت علیه مسلمانان با ممنوع کردن سفر اتباع هشت کشور اسلامی به آمریکا، مورد توجه رسانه‌های غربی خصوصا انگلیسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 421  
 
نظر شما
پربیننده ها