سردار فروتن تاکید کرد؛

لزوم ترویج ورزش پهلوانی در رده‌های نیروهای مسلح

رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئولین در تمامی سطوح کشوری و لشکری می‌بایست تلاش کنند تا ورزش پهلوانی روز به روز رونق بیشتری بگیرد.
کد خبر: ۲۲۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ - 04February 2017
لزوم ترویج ورزش پهلوانی در رده‌های نیروهای مسلح
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «ابوالقاسم فروتن» رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسمی که توسط هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح برگزار شده بود، اظهار داشت: توسعه و ترویج منش پهلوانی که در ورزش زورخانه‌ای نهفته است می‌تواند باعث ترویج اخلاق مداری و همکاری در جامعه شود. باید جوانان ما بدانند ورزشکاران زورخانه‌ای به حضرت علی (ع) تاسی می‌کنند که در صحنه‌ی نبرد یک جنگاور تمام عیار و ولایتمدار بلامنازع بود و در مقابل عمرو بن عبدود در جنگ خندق، با منش و جوانمردی خود چنان شجاعت و رشادتی به خرج داد که همگان را به حیرت آورد.
 
وی ضمن تشکر از زحمات سردار عراقی، رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح و مسئولین هیئت به حمایت‌های خود از این ورزش در زمان تصدی‌گری معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه اشاره نموده و اینکه در طی چند سال گذشته شاهد توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای در آن نیرو بودیم به نحوی که با حمایت‌هایی که صورت گرفت بحمدلله شاهد راه اندازی تعداد قابل توجهی زورخانه در آن نیرو گردید.
 
سردار فروتن در ادامه افزود: استمرار چنین شاخصه‌ها و منش جوانمردی به سود جامعه است و از این حیث ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای می‌تواند درس آموز فتوت، جوانمردی و احیای اسلام ناب محمدی که بر اخلاق مداری تاکید دارد، باشد.
 
وی تصریح کرد: در کشوری که چنین محصول فرهنگی مناسب و گنجینه‌ای مذهبی و ملی را دارد که تقوا، اخلاق، ادب، تواضع و در مجموع منش پهلوانی حرف اول و آخر را می‌زند، باید سعی شود که این ورزش به عنوان یک بسته فرهنگی و ورزشی مناسب و جذاب عرضه شود. ورزشی که به دنبال القای این فرهنگ است که جوانان ما با شجاعت و بدون هیچ غرور و تکبری در برابر بزرگان ادب کنند.
 
رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: هم اکنون ما شاهد تلاش‌های خوبی در هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح هستیم که البته با وجود دستورالعمل ترویج ورزش زورخانه‌ای مسئولین در تمامی سطوح کشوری و لشکری می‌بایست تلاش کنند تا این ورزش مذهبی، ملی و آیینی، روز به روز رونق بیشتری بگیرد تا به عنوان یکی از ورزش‌های نمونه و تاثیرگذار و در سطح نیروهای مسلح و جامعه بدرخشد و شاهد ترویج فرهنگ پهلوانی در تمامی رشته‌ها و جامعه باشیم.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار