پیش از ظهر امروز در بویین زهرا صورت گرفت؛

افتتاح یادمان شهدای گمنام بویین‌زهرا+ تصاویر

یادمان سه شهید گمنام بویین‌زهرا با اعتباری بالغ بر 575 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۲۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ - 04February 2017
به گزارش دفاع پرس از قزوین، هم‌زمان با دهه مبارک فجر مراسم افتتاح یادمان سه شهید گمنام شهرستان بویین‌زهرا پیش از ظهر امروز با حضور سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج)، حجت الاسلام زرینه امام جمعه بویین‌زهرا، قاسمی فرماندار، سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس، صفری شهردار بویین‌زهرا و جمعی از اعضای شورا و رزمندگان و نیروهای نظامی و انتظامی بویین‌زهرا و خانواده معظم شهید مدافع حرم الیاس چگینی به بهره برداری رسید.

در این مراسم ابتدا سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی در سخنانی ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: تعداد ده شهید گمنام در سطح شهرستان بویین‌زهرا تدفین شده است که از این تعداد امروز اولین یادمان شهدای گمنام شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از شهردار و شورای اسلامی شهرستان بویین‌زهرا به جهت احداث یادمان شهدای گمنام، ابراز امیدواری کرد با حمایت و هدایت فرماندار و مسئولین شهرستان بویین‌زهرا یادمان‌های شهدای گمنام خاک‌سپاری شده در این شهرستان نیز به بهره برداری برسد.

در ادامه این مراسم مهندس صفری شهردار بویین‌زهرا در سخنانی اظهار داشت: به‌منظور احداث یادمان شهدای گمنام بویین‌زهرا و محوطه سازی اطراف آن مجموعاً 575 میلیون تومان هزینه و سرمایه گزاری شده است که شامل سه المان 10، 14 و 18 متری می‌باشد.

افتتاح یادمان شهدای گمنام بویین‌زهرا 

وی تصریح کرد: رنگ المان به رنگ سفید است که نماد پاکی شهداست و هر سه المان با یک قوس اسلامی به اوج می‌رسند که بیانگر زمینه توحید بودن شهداست و هر سه المان به سمت و جهت قبله احداث شده است.

شهردار بویین‌زهرا بیان داشت: محوطه یادمان 200 متر دیوار دارد که طرح دیوار برگرفته از طرح المان و به رنگ فیروزه است که رنگ اسلامی بوده و فضا و حریم یادمان شهدا را از فضای پیرامونی جدا می‌کند.

وی در پایان گفت: سه پیمانکار محوطه، دیوار و المان در این مجموعه مشغول بودند که در مدت حدوداً 4 ماه طول کشیده است تا آماده بهره برداری شود و طراحی آن نیز توسط نیروهای بومی و دانشجویان جوان مرکز علم و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین طراحی شده است.

افتتاح یادمان شهدای گمنام بویین‌زهرا 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار