منصوراحمدی خبر داد؛

آغاز مرحله شهرستانی جشنواره «فجر قرآنی» در لرستان

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جشنواره فجر قرآنی در ۴ مقطع سنی و در چهار رشته نقاشی، خوشنویسی، مقاله‌نویسی و حفظ با محوریت سوره مبارکه «فجر» برگزار می‌شود، که مرحله شهرستانی این جشنواره ۱۷ بهمن‌ماه در مؤسسات مجری آغاز شد.
کد خبر: ۲۲۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ - 05February 2017

به گزارش دفاع پرس از لرستان، منصور احمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جمع خبرنگاران، از برگزاری مرحله شهرستانی جشنواره فجر قرآنی لرستان، در رده‌های سنی پیش‌دبستانی، دوره‌های اول و دوم ابتدایی و دوره‌ متوسطه اول و در رشته‌های نقاشی و حفظ با محوریت سوره فجر خبر داد.

وی با اشاره به این‌که این مسابقات به میزبانی مؤسسات قرآنی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، عنوان کرد: مسابقات دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی دوره اول و دوم و متوسطه دوره اول، ۱۷ بهمن‌ماه، در مراکز شهرستان‌ها در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

احمدی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در رشته نقاشی جشنواره فجر قرآنی که در روستا ساکن هستند، می‌توانند با هماهنگی با مؤسسه مجری شهر خود مسابقه نقاشی را در روستا برگزار کرده و برگه‌های نقاشی را برای مؤسسه ارسال کنند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این‌که در هر شهر یک مؤسسه قرآنی به‌عنوان مؤسسه مجری برگزاری جشنواره را برعهده دارد، عنوان کرد: در شهرستان الیگودرز مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مفتاح‌الفتوح، در شهرستان ازنا مؤسسه صاحب‌الزمان(عج)، در دورود مؤسسه مصباح‌الهدی، در پلدختر مؤسسه تبیان، در معمولان مؤسسه حضرت رقیه(س)، در کوهدشت موؤسسه میعاد، در سلسله مؤسسه مشکات، در رومشکان مؤسسه روح‌الامین، در بیرانشهر مؤسسه حلیه‌القرآن، در بروجرد مؤسسه الزهرا(س)، در دلفان دو مؤسسه فرقان و شمس‌الضحی و در شهرستان خرم‌آباد مؤسسه مفتاح‌الهدی، به‌عنوان مؤسسات مجری جشنواره فجر قرآنی لرستان، معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که باتوجه به بالا بودن میزان متقاضیان شرکت در جشنواره فجر قرآنی لرستان در شهرستان دلفان دو مؤسسه به‌عنوان مؤسسه مجری انتخاب شده‌اند، اظهار کرد: در این شهرستان مسابقات نقاشی در مؤسسه شمس‌الضحی و مسابقات حفظ در مؤسسه فرقان شهرستان دلفان، و در شهرستان ازنا نیز مسابقات حفظ در محل مؤسسه صاحب‌الزمان(عج) و مسابقات نقاشی در مسجد بقیه‌الله(عج)، برگزار می‌شود.

احمدی تاکید کرد: در شهرستان خرم‌آباد مسابقات در محل نمازخانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شده و در بقیه شهرستان‌ها نیز مسابقات در محل مؤسسات مجری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار