دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«کاوش» چشم نوین ایرانی برای رهگیری کروزهای متجاوز

رادار «کاوش» قابلیت‌های منحصر بفردی را در شناسایی اهداف به ویژه موشک‌های کروز و پهپادهای پنهان‌کار را که در پایین‌ترین سطح مقطع راداری پرواز می‌کنند، دارد.
کد خبر: ۲۲۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ - 05February 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، رادار «کاوش» یکی از مهمترین رادارهای شناسایی و کشف اهداف سامانه موشکی مرصاد است که در سالهای اخیر توسط صنعت دفاعی کشور ساخته و در سایت‌های پدافندی بنا به قابلیت‌های ماموریتی مستقر شده است.
 
رادار کاوش قادر به شناسایی اهداف در مسافت 150 کیلومتری است و می‌تواند در کسری از ثانیه اطلاعات به دست آمده را به مراکز کنترل فرماندهی جهت لایک و انتخاب موشکی متناسب با نوع تهدید ارائه دهد.
 
«کاوش» چشم نوین ایرانی برای رهگیری کروزهای متجاوز 
 
اخیرا نوع جدیدی از این سامانه راداری با قابلیت‌های بیشتری طراحی و در رزمایش مدافعان حریم ولایت سپاه پاسداران عملیاتی شده است که ضمن قدرت رهگیری اهداف در ارتفاع بالا و متوسط قابلیت‌های منحصربفردی را در شناسایی اهداف بویژه موشک‌های کروز و پهپادهای پنهان کار که در پایین‌ترین سطح مقطع راداری پرواز می‌کنند را دارد. در حالی که این رادار پیش از این قابلیت شناسایی اهداف در ارتفاع پست را نداشت و در سامانه موشکی مرصاد برای این مرحله از عملیات از رادار «جویا» استفاده می‌کرد. 
 
این سامانه پیش از اینکه به صورت مستقل در خدمت یکی از سامانه‌های موشکی باشد در سامانه موشکی مرصاد در کنار 2رادار «جویا» و «هادی» کار خود را انجام می‌داد و با استفاده از قابلیت‌های این دو رادار اهداف را در سه ارتفاع مختلف رهگیری می‌کرد. به این ترتیب که به کمک رادار «جویا» اهداف را در ارتفاع پست شناسایی و سمت و سو و جهت آن را مشخص نموده و به کمک رادار «هادی» کار تأمین اطلاعات لازم برای هدایت موشک نیمه فعال راداری را به سمت هدف تا لحظه اصابت را انجام می‌داد.ژ
 
«کاوش» چشم نوین ایرانی برای رهگیری کروزهای متجاوز 

رادار جدید کاوش سامانه راداری سه بعدی برد کوتاه است که در کنار قابلیت‌های قبلی جهت کشف و ردگیری تهدیدات هوایی در برد 150 کیلومتر و ارتفاع پست کارآیی منحصر بفردی دارد.

 انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار