سیمرغ 35/ 75

«ماه گرفتگی» در پاسخ به مطالبات رهبری ساخته شد/ فیلم به دنبال زیر سوال بردن کسی نبود

مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت با اشاره به نقدهای صورت گرفته درباره فیلم «ماه گرفتگی» گفت: «ماه گرفتگی» نگاه روشنگرانه داشت و قصد نداشت در ماجرای فتنه 88 کسی را محکوم کند.
کد خبر: ۲۲۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ - 05February 2017
«ماه گرفتگی» نگاه روشنگرانه داشت/ فیلم به دنبال محکوم کردن کسی نبود«جواد جباری» مدیر عامل بنیاد روایت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه هر مدیری دوست دارد از جوانان پرشور و انرژی حمایت کند، اظهار داشت: مهدویان نشان داد، در حوزه فیلم‌سازی و طراحی صحنه‌ها خیلی خوب رشد کرده است. «ماجرای نیمروز» بهترین فیلمی بود که در جشنواره فجر دیدم.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد روایت امسال فیلم «سرگشته» را برای جشنواره آماده کرده بود که پذیرفته نشد. فیلم «رهایی از بهشت» تنها اثر انیمیشن درباره شهید چمران است که در سینماها پخش شده است. طراحی و کارگردانی این اثر را سهیل سلیمی انجام داده است.

مدیر عامل بنیاد روایت گفت: بنا داریم برای کارهای حوزه دفاع مقدس از انرژی جوانان استفاده کنیم و بیشترین حمایت‌ها را درباره آن‌ها انجام بدهیم. نسل آینده سینمای ما جوانان با استعدادی هستند که نشان دادند می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

جباری تصریح کرد: جوانانی که با کار پژوهشی قوی در حوزه دفاع مقدس کار می‌کنند، معمولاً موفقیت خواهند بود و آثار نزدیکی را به فضای دفاع مقدس خلق می‌کنند. و اگر این کار صورت نگیرد و از مشاورین کار بلد استفاده نکنند کارشان می‌تواند کار خوبی باشد، اما مشخص نباشد چقدر به دفاع مقدس نزدیک باشد.

وی درباره فیلم «ویلایی‌ها» گفت:‌ این کار یک اثر خوب بود، اما مشخص بود کارگردان اطلاعات دقیقی از خانواده‌های رزمندگان نداشته است و کار پژوهشی قوی انجام نداده است. تحقیقات، مطالعه و مشاوره خوب می‌توانست فیلم «ویلایی‌ها» را به کاری بسیار قوی‌تر از آنچه تولد شده است برساند، اما به نظر من این کار نیز اثر خوب و قابل قبولی است، چون زحمات زیادی برای آن کشیده شده است.

مدیر عامل بنیاد روایت عنوان کرد: کارگردان «ویلایی ها» در کارهای آینده خود اگر مقداری اطلاعات خود را دقیق‌تر کند، حتماً موفقیت‌های درخشان‌تری را کسب خواهد کرد.

جباری درباره فیلم «ماه گرفتگی» گفت: یکی از دلایل تولید فیلم «ماه گرفتگی» تاکیدات مقام معظم رهبری بود که فرموده بودند، درباره فتنه سال 88 کار فرهنگی تولید کنید.

وی افزود: منتقدین حرف را درست متوجه نشده بودند. فیلمنامه می‌خواست بگوید فتنه باعث می‌شود دیگران موضوعات را به نحوی دیگر در جامعه مطرح کنند و در یک فضای غبار آلود مسائلی را غیر واقعی جلوه دهند. فیلم بیشتر تلاش داشت چنین موضوعاتی را طرح کند.

مدیر عامل بنیاد روایت گفت: «ماه گرفتگی» نگاه روشنگرانه دارد و اصلاً به دنبال محکوم کردن کسی در ماجرای فتنه سال 88 نبود. فیلم می‌خواست نشان دهد چگونه عده‌ای از فضای مجازی و رسانه‌ای در جهت نشان ندادن واقعیت استفاده کردند.

جباری درباره کیفیت فیلم «ماه گرفتگی» گفت: این فیلم کار متوسط است و توانسته حرف خودش را بزند، اما کار فوق‌العاده‌ای نیست. تنها کار قابل توجه فتنه 88 «قلاده‌های طلا» بود. نظر طالبی تولید سه‌گانه‌ای در حوزه فتنه بود که بعداً گفتند، ادامه کار را فیلمسازان دیگر تولید کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار