محمدعلی حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

افزایش توان دفاعی حق مشروع ملت ایران است/ اقدامات ترامپ علیه ایران مغرضانه بود

سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه کشورمان با بیان اینکه افزایش توان دفاعی حق مشروع ملت ماست،‌ گفت:‌ افزایش اقتدار جامع و فراگیر ملت ایران در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی، علمی و فناوری زمینه‌های ناامیدی و یأس دشمنان را در ادامه راه فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ - 06February 2017
محمد‌علی حسینی، سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در خصوص اقدام غیرقانونی آمریکا مبنی بر افزودن افراد و مؤسسات جدید ایرانی به فهرست تحریم‌های نامشروع فرامرزی آن کشور به بهانه آزمایش موشکی اظهار داشت: اینگونه اقدامات غیرقانونی که البته تازگی هم ندارد، برخاسته از ماهیت ظالمانه و ضدانسانی نظام سیاسی آمریکا و همچنین خصومت‌های بی‌پایان حاکمیت این کشور علیه ملت ایران است. 
 
وی گفت:‌ آزمایش‌های موشکی، بخش مهمی از تلاش‌های ما جهت تقویت بنیه دفاعی کشور و همچنین امنیت مرزها و تمامیت ارضی کشور در مقابل تهدیدات احتمالی خارجی است. این آزمایش‌ها قدرت دفاعی ایران را ارتقاء خواهد داد و از جمله حقوق مشروع ملت ایران است.

سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه چرا دولت جدید آمریکا تلاش می‌کند با جو سازی رسانه‌ای آزمایش موشکی ایران را که در راستای برنامه‌های مشروع دفاعی خود است، به ابزاری برای فشار به این کشور  تبدیل کند، گفت:‌ آمریکایی‌ها، صرفنظر از اینکه چه کسی و به نمایندگی از چه حزبی در رأس دولت قرار گرفته باشد، تلاش می‌کنند تا با بهانه‌جویی و به کارگیری تاکتیک‌های مختلف، اهرم‌های فشار خود را علیه ملت ایران حفظ کنند. آنها کلیت نظام، استقلال سیاسی و ماهیت اسلامی حکومت ما را هدف قرار داده‌اند و هر روز به بهانه‌ای تحریم‌ها و فشارهایی تازه‌ای را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دیروز به بهانه هسته‌ای، امروز به بهانه آزمایش موشکی، فردا به بهانه حمایت از تروریسم و رفتار بی‌ثبات‌ کننده در منطقه و سپس به بهانه نقض حقوق بشر و تهدید منافع خود و متحدانش دست به اقدامات تحریک‌آمیز خود خواهند زد، گفت:  اظهارات اخیر مایکل فلین، مشاور امنیت ملی آمریکا در پی افزودن 25 فرد و مؤسسه در فهرست تحریم، حکایت از آن دارد که دولت‌ها و احزاب حاکمیتی آمریکا در دشمنی علیه ملت ایران، گرچه احتمالا شیوه‌های متفاوتی دارند؛ اما مقصد اصلی و جهت‌گیری آنان واحد و یکسان است.

حسینی در ادامه در پاسخ به این سؤال که بهانه جویی‌های آمریکا تا کی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد:‌ بهانه تراشی‌ها و دشمنی‌های آنها تا زمانی‌که خباثت ذاتی و ماهیت شیطانی نظام سیاسی آنان و هویت ناب اسلامی جمهوری اسلامی باقی است، ادامه خواهد داشت. البته افزایش اقتدار جامع و فراگیر ملت ایران در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی، علمی و فناوری زمینه‌های ناامیدی و یاس دشمنان را در ادامه راه فراهم خواهد کرد.

سفیر سابق ایران در ایتالیا در خصوص اینکه ایران در مقابل اقدامات غیر قانونی آمریکا چه واکنشی باید نشان دهد،‌ خاطرنشان کرد:‌ اقدامات و رفتارهای غیر متعارف ترامپ در حوزه‌های مختلف، دنیای سیاست را دچار شوک بزرگی کرده است. اقدامات غیر قانونی و ضد حقوق بشری وی در قبال ایران نیز تحریک‌آمیز و مغرضانه بوده است. آنچه که در مقابل این شرارت‌ها، مفید به نظر می‌رسد، نمایش عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در قالب اتحاد و انسجام ملی، دیپلماسی حکمت آمیز و پافشاری عینی و عملی بر حق مشروع در تقویت و ارتقاء بنیه دفاعی کشور است.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار