یادداشت/ سیدمسعود علوی

آمادگی دفاعی؛ اقتدار و عزت اسلامی

امروز که ارتش و سپاه در اوج آمادگی و قدرت هستند، از تهدید گزینه نظامی آمریکا روی میز چیزی باقی نمانده است. بر هیچ کس پوشیده نیست که اگر روزی قرار باشد پنجه در پنجه آمریکایی‌ها بیندازیم، هزاران تفنگدار آمریکایی را در همان دقایق اولیه نبرد به قعر آب‌های خلیج فارس و دریای عمان می‌فرستیم.
کد خبر: ۲۲۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ - 06February 2017
آمادگی دفاعی؛ اقتدار و عزت اسلامیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیدمسعود علوی طی یادداشتی نوشت:
 
فردا سالگشت روزی است که در اوج شرارت دشمن هنگامی که آمریکا در اندیشه کودتا و عملیات کورتاژ بود و می خواست حمام خون در کشور ایران راه بیندازد، افسران نیروی هوایی به مقر امام (ره) در خیابان ایران آمده و با برپایی یک رژه نظامی، وفاداری خود را به اسلام و نظام اعلام کردند. فردا سالگشت روز پیوند ارتش با مردم و پیوند مردم با ارتش از سوی رهبری نهضت اسلامی است. امام (ره) بدون شلیک یک گلوله، ارتش تا بن دندان مسلح شاه را تصرف کرد و سربازان او را به خیمه اسلام آورد و به آنان امان نامه داد. منافقین و گروه هایی که سر در آخور کفر و شرک داشتند با سلطنت طلب ها دست شان در یک کاسه بود و می خواستند ارتش را نابود کنند، اما امام (ره) با درایت و تدبیری الهی، ارتش را حفظ کرد. سران فاسد ارتش شاهنشاهی که دست شان به خون پاک فرزندان اسلام آغشته بود محاکمه و اعدام شدند، ولی بدنه ارتش که به مردم و انقلاب، وفادار بودند کشور و نظام را حفظ و از استقلال و شرف ملی دفاع کردند.

روح انقلابی گری در بدنه ارتش وجود داشت. آنها از مظالم پهلوی رنج می بردند و از تسلط مستشاران نظامی آمریکا احساس حقارت می کردند. آنها امام (ره) را منجی کشور و مایه عزت و شرف ملی می دانستند، ولذا فرماندهی کل قوا را شایسته فردی می دانستند که در شجاعت، بی نظیر و در درایت و تدبیر، بی همتا بود. آنها فرمانده ای می خواستند که خداترس باشد و از دشمن نهراسد. آنها امیری می خواستند که با تسلط بر هوای نفسش فریب دشمن را نخورد و چون کوه بایستد. امروز نزدیک به چهار دهه است ارتش اسلام مفتخر می باشد که فرمانده کل قوا فردی فقیه، حکیم، فیلسوف و سیاستمدار است، هشت سال دفاع مقدس را فرماندهی کرده است، در دوران صلح با نوسازی و بهسازی و توانمندسازی نیروهای مسلح، قدرت ارتش را به جایی رسانده است که لرزه بر اندام دشمنان اسلام و ایران می اندازد.

ارتش در زمان طاغوت، وابسته به کسانی بود که دشمنان قسم خورده نظام و مردم ایران بودند. سلاح های خود را از آنان تأمین می کرد برای آنکه مقاصد آنها را در منطقه دنبال کند. اما امروز ارتش، سلاح های خود را خود

می سازد و هیچ اتکایی به خارج ندارد. امروز آزمایش های موشکی ایران، هراسی به دل دشمنان انداخته است که برای مقابله با ملت ایران دست به کارهای کودکانه می زنند، به گونه ای که تأسف جهانیان را برمی انگیزند.

امروز ارتش به پایه ای از تولیدات در دفاع از ملت رسیده است که وقتی در نمایشگاه های جهانی سلاح حضور می یابد چشم ناظران بین المللی را خیره می کند. امروز جوانان پاک این مرز و بوم در اوج آمادگی دفاعی برای حفظ اقتدار و عزت ملی هستند. آنها در زمین، هوا و دریا تسلط خود را بارها در رزمایش های نظامی نشان داده اند.

امروز توانایی های نظامی ما در جنگ 8 روزه، 33 روزه و 55 روزه حزب الله و حماس در نبردهای نابرابر با رژیم صهیونیستی، آزمایش شده و برای اولین بار رژیم اشغالگر قدس طعم تلخ شکست را چشیده و عقب نشینی کرده است.

هشت سال دفاع مقدس، امنیت ملی را بیمه کرد. امروز دشمنان اسلام از حمله نظامی به ایران ناامید شده اند. بارها استراتژیست های غرب به ویژه آمریکا از بیهوده بودن حمله به ایران سخن گفته اند. آنها می دانند آمادگی رزمی فرزندان اسلام در ارتش و سپاه به گونه ای است که هر اراده ای را در فقرات دشمن پشیمان می کند. امروز میلیون ها جوان ایرانی دست به ماشه هستند تا هر متجاوزی را پشیمان کرده و به خاک مذلت بکشانند.

قدرت نمایی دریادلان ارتش در عرصه آب های بین المللی، زبانزد ارتش های دنیاست. امروز آسمان ایران در تسخیر جوانان شجاع و خلبانان غیور ارتش و سپاه است و آنان با قدرت حضور دارند و این همه از نعمت و برکت انقلاب و ولایت است. خدا را شاکریم که در تازه ترین آزمایش قدرت، مدافعان حرم نشان دادند که معادلات قدرت در منطقه را ما رقم می زنیم و دشمن در این باره حرفی برای گفتن ندارد.

و بالأخره امروز، روزی است که حربه «گزینه نظامی روی میز» آمریکایی ها زنگ زده و کارایی خود را از دست داده است. آن روز که ارتش به رسم وفاداری در 19 بهمن با سلام نظامی به امام خمینی (ره) بیعت کرد، گزینه نظامی آمریکایی ها به فرماندهی ژنرال هایزر را به سخره گرفت و آن را از بین برد. امروز که ارتش و سپاه در اوج آمادگی و قدرت هستند، از تهدید گزینه نظامی آمریکا روی میز چیزی باقی نمانده است. بر هیچ کس پوشیده نیست که اگر روزی قرار باشد پنجه در پنجه آمریکایی ها بیندازیم، هزاران تفنگدار آمریکایی را در همان دقایق اولیه نبرد به قعر آب های خلیج فارس و دریای عمان می فرستیم و در مرزهای دیگر نبرد سرزمینی، آنها را به خاک و خون می کشیم. دستگیری ملوانان انگلیسی و آمریکایی در آب های سرزمینی، این آمادگی را به رخ جهانیان کشیده است و نشان می دهد عزم جوانان ما در نبرد با آمریکا و انگلیس، جدی است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار