منتظری در جمع خبرنگاران:

کالای قاچاق باید معدوم شود/ برخی کوله‌برها اجیر سرمایه‌دارها برای قاچاق گسترده هستند

دادستان کل کشور گفت: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که کالای قاچاق باید آتش زده شود. اگر اشکال قانونی دارد باید رفع شود و مجلس و دولت باید کمک کنند تا قانونی در این رابطه ایجاد شود. اگر این امر اجرایی شود هم جلوی ورود کالای قاچاق گرفته می‌شود و هم با قاچاقچی‌ها مبارزه می‌شود.
کد خبر: ۲۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ - 06February 2017
کالای قاچاق باید معدوم شود/ برخی کوله‌برها اجیر سرمایه‌دارها برای قاچاق گسترده هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در حاشیه همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: دشمن امروز یکی از سیاست‌های راهبردی خودش را ضربه زدن به اقتصاد انتخاب کرده است. قاچاق اثرات منفی در کشور دارد و مبارزه با این مهم از اهم مبارزات کشور است. امروز  در جمع همه آن‌هایی که دست اندرکار در امر مبارزه با قاچاق کالا هستند حضور پیدا کردم و طبق آماری که اعلام شد، کشفیات قاچاق کالا قابل تامل است.
 
وی افزود: به نظر من 2 راه اساسی برای مبارزه وجود دارد، یکی اینکه مرزها را ببندیم که اساسا کالای قاچاق وارد کشور نشود و دوم اینکه کالایی که به هر راهی وارد کشور می‌شود به محض کشف آن معدوم شود. مقام رهبری تاکید کرده‌اند که کالای قاچاق باید آتش زده شود. اگر اشکال قانونی دارد باید رفع شود و مجلس و دولت باید کمک کنند تا قانونی ایجاد شود. اگر این امر اجرایی شود هم جلوی ورود کالای قاچاق گرفته می‌شود و هم با قاچاقچی‌ها مبارزه می‌شود.
 
منتظری تاکید کرد: کوله‌برها یک عده از مرز نشین‌ها هستند که از قدیم الایام همین کار را می‌کردند. ارتزاق آن‌ها آوردن جنس از آن سوی مرز است. این افراد مستضعف هستند و باید به آن‌ها کمک بشود. اما عده‌ای از کوله‌برها هستند که اجیر یک عده سرمایه‌دارند، افرادی را اجیر می‌کنند تا با استفاده از توان و راه بلدی آنها اقدام به قاچاق گسترده کالا به کشور کنند که در این مسیر قطعا نیروهای اطلاعاتی و انتظامی وارد عمل می‌شوند و آن‌ها را دستگیر می‌کنند.
 
دادستان کل کشور با اشاره به اتفاقی که چندی پیش برای چند کوله‌بر رخ داد، اظهار داشت: برای کوله‌بران چند وقت پیس اتفاقاتی افتاد که خب این اتفاقات طبیعی بود. برف و بهمن از اتفاقات طبیعی است و امیدوارم خدا آن‌ها را بیامرزد.
 
وی در خصوص تصمیمات دولت آمریکا نیز اظهار داشت: از طریق طرح در محاکم بین المللی درباره تصمیمات رییس جمهور تازه کار آمریکا پیگیری می‌شود. امروز شاهدیم که مردم به مقابله با آن تصمیمات پرداخته‌اند و در دنیا یک نوع تقابل در حال شکل گرفتن است و مردم در حال مبارزه با تصمیمات و اظهارات وی هستند. امیدواریم که آمریکایی‌ها سر عقل بیایند و از این تصمیمات بچه گانه صرف نظر کنند. ملت ما در طول 38 سال گذشته نشان داده است که این تصمیمات اصلا خللی در روحیه انقلابی گری آن‌ها به وجود نخواهد آورد.
 
منتظری در پایان درباره ویلاسازی در شمال کشور و در سواحل دریای خزر نیز گفت: سال‌های سال این مساله وجود داشته و ادامه دارد اما مواردی که گزارش می‌شود و نشان از تجاوز به دریاست کاملا رصد و با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار