مجتهدزاده در جمع خواهران طلاب و حوزوی لبنان:

الگوی زن مسلمان بر تارک جهان نقش بسته است

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: به فرموده مقام معظم رهبری الگوی سوم از زن «زن نه شرقی، نه غربی» است، که این الگو در قالب زن مسلمان بر تارک جهان نقش بست.
کد خبر: ۲۲۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ - 06February 2017
الگوی سوم زن مسلمان بر تارک جهان نقش بست
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سلسله نشست‌های فرهنگی با موضوع نقش زنان در تربیت اجتماعی و با بهره مندی از مباحث اخلاقی، اجتماعی، برزخ و معاد و در جمع خواهران طلاب و حوزوی لبنان، نقش حساس طلاب و فارغ التحصیلان حوزوی را در راستای تحقق جامعه دینی مورد تاکید قرار داد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن تبریک سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مقدمه کوتاهی جهت آشنایی حاضران با انقلاب اسلامی ایران ارائه کرد و اظهار داشت: تا ماهیت انقلاب روشن نشود، نمی‌توان به هویت واقعی زنان متدین ایرانی که یکی از عناصر تعیین کننده پیروزی انقلاب اسلامی بودند، پرداخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران حرکت اعتراضی شدید مردمی بود، که در جهت تغییر بنیادین وضع موجود و با هدف تحقق یک نظام اسلامی، عادلانه و مردم‌سالاری دینی در جامعه ادامه یافت.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: حضور، میزان، شدت و کثرت زنان و حضور و مشارکت زنان در انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب‌های دیگر بسیار مورد توجه است و همین مشارکت وسیع، همه جانبه و گسترده زنان در انقلاب اسلامی ایران موجب تعجب جهانیان شد.

وی با اشاره به نگرش افراطی و تفریطی به زن در دنیا، خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی تفسیر واقعی از جایگاه و نقش زن در اسلام به دنیا معرفی کرد و به فرموده مقام معظم رهبری الگوی سوم از زن «زن نه شرقی و نه غربی» است، که این الگو در قالب زن مسلمان بر تارک جهان نقش بست و با توجه به اینکه شیوه فعالیت زنان جمهوری اسلامی با جهان بینی توحیدی عجین است؛ الگوی عملی در عرصه ایفای نقش‌های چندگانه خانوادگی و اجتماعی در دنیا شد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: از اوایل دهه 50 به تدریج بعد از تاسیس مدارس اسلامی دخترانه و همچنین توسعه جلسات مذهبی زنانه و به تدریج ورود دختران مذهبی به دانشگاه‌ها، که تحت تاثیر رهنمودهای علمای دینی روشنفکر و آگاه به زمان اتفاق افتاد؛ فضای جدیدی برای بانوان به وجود آمد، که این فضا منجر به تحول و رشد آگاهی‌های سیاسی مذهبی زنان شد.

مجتهدزاده با توجه به نقش اساسی و بنیادین رهبری‌ در نظام، گفت: به یقین اندیشه‌های بلند حضرت امام (ره) و در استمرار آن دیدگاه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری، نسبت به جایگاه و نقش زنان یکی از پشتوانه‌های ارزشمند در تقویت اعتماد به نفس و خودباوری آنان تلقی می‌شود.

وی اهتمام زنان به مسوولیت خانوادگی در کنار اهمیت به مسوولیت اجتماعی و جمع کردن دو مدیریت خانه و جامعه و تلاش برای خودسازی بیشتر و توجه به مطالعه، فکر، اندیشه و فداکاری و ایثارگری را عوامل شکل‌گیری هویت بانوان به شیوه‌ای نوین دانست و افزود: زنان به واسطه آن‌ها در مسیر انقلاب و فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی توانستند نقش اساسی و بی‌بدیل خود را همدوش با مردان و به فرموده حضرت امام (ره) گاهی بهتر از آنان در میدان‌های جهاد، مبارزه و سازندگی ایفا کنند و منشأ خدمات و فعالیت‌های بسیار زیاد و موثری باشند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها