مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی به مرحله اجرا رسیده است

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: مراحل طراحی سایت و سازه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به اتمام رسیده و پس از تصویب بودجه مراحل اجرایی کار آغاز خواهد شد که تا کنون با مشارکت تعدادی از دستگاه ها عملیات خاکبرداری محوطه سازه مرکز فرهنگی انجام شده است.
کد خبر: ۲۲۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ - 06February 2017

به گزارش دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ پاسدار احیا محمد امیری در دیدار با مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و انتصاب وی به سمت مدیر کل ثبت اسناد خراسان شمالی، اظهار داشت: استان خراسان شمالی تنها استانی است که فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس است و طی تلاش های زیادی که صورت گرفت توانستیم 10 هکتار زمین با همکاری شورای شهر و شهرداری بجنورد در بهترین منطقه شهر جهت ساخت مرکز فرهنگیتحویل بگیریم.

 امیری در ادامه گفت: مراحل طراحی سایت و سازه مرکز فرهنگی به اتمام رسیده است و طی سفر اخیر نوبخت به استان برای ایجاد ردیف بودجه ملی جهت مرکز فرهنگی قول مساعد از ایشان گرفتیم، با پیگیری های مکرر از طریق این اداره کل با فعال سازی نماینده ها در این خصوص و همچنین پیگیری ها از طریق بنیاد تهران و ارسال طرح توجیهی جهت سازمان مدیریت و برنامه ریزی به امید خدا در تلاشیم تا با توجه به قول های مساعد جناب آقای دکتر نوبخت پس از تصویب بودجه مراحل اجرایی کار آغاز شود که البته تا کنون با مشارکت تعدادی از دستگاه ها اقدام به انجام عملیات خاکبرداری محوطه سازه مرکز فرهنگی انجام گرفته است.

 وی افزود: هر کس بتواند در راه ساخت مرکز فرهنگی کوچترین قدمی بردارد انشاء الله باقیات صالحاتی برای خویش است. انشاء الله با همکاری و مساعدت حضرتعالی مراحل انتقال سند زمین مذکور که از شهرداری تحویل شده است به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صورت پذیرد.

علی اصغر اسدی مدیر کل ثبت اسناد خراسان شمالی در این جلسه گفت: ما دو نوع نگاه داریم نگاه عملیاتی و نگاه فرهنگی، نگاه عملیاتی را نسل ما می دانند و درک می کنند ولی نسل جدید با آن بیگانه هستند، باید فرهنگ سازی شود با بروشور یا ادوات گذشته، ارزشهای کسانی که برای راحتی امروز ما از جان خویش گذشتند باید حفظ شود، و در این راستا ایجاد مکان امن برای حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس یا امورات فرهنگی بسیار مهم است و تلاشمان این است که وارد بشویم تا مشکل را حل کنیم.

 وی افزود: جاهایی که حساس است باید روی آن کار شود و این امر ماندگاری است(حفظ ارزشهای دفاع مقدس) و باید کار را به نحوی و برای کسانی انجام دهیم که امروز نیستند و نسل آینده ما را تشکیل می دهند.

 وی در انتها گفت: درخصوص زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دو کار می توان انجام داد، در بانک املاک جانمایی شود و همچنین طی نشست سه جانبه ما، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و شهرداری مراحل انتقال سند انجام پذیرد که آمادگی کامل در خصوص برگزاری این نشست در هفته آتی را داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها