نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان:

نقش آفرینی زنان زنجانی در طول تاریخ بی نظیر است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: حضور زنان زنجانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله در تحولات انقلاب، همیشه در طول تاریخ ماندگار خواهد بود و این حضور به نوعی در کشور بی‌نظیر بوده است.
کد خبر: ۲۲۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ - 06February 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، همایش «زنان طلایه داران انقلاب و اقتصاد مقاومتی» در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان به حضور 300 نفر از بانوان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به نقش زنان در انقلاب و اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: زنان باید در راستای مدیریت بهینه، دوری از اسراف، استفاده از محصول داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور تلاش کنند.

وی افزود: زنان با تسل و تمسک به آموزه های دینی و اسلامی و قرآن، عناصر عفاف و حجاب هستند و همواره در تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان نظام در عرصه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی موفق و سربلند بوده اند.

آیت الله شیخ علی خاتمی به نقش زنان در به سمر رسیدن انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش تربیتی زنان در حیات جامعه بشری از اهمیت ویزه ای برخوردار است، زیرا نیمی از جمعیت کشور را این قشر تشکیل می دهند و ربیت مردان بزرگ نیز از دامان مادران لایق و شجاع بوده است.

وی با اشاره به اینکه 3000 شهید استان زنجان در دامان زنان فرهیخته تربیت شده اند، ادامه داد: امروز دشمنان با استفاده از ترفندهای مختلف سعی در سست کردن بنیان خانواده دارند و به همین دلیل ماردان جامعه، وظیفه سنگینی در تربیت فرزندان بر عهده دارند.

امام جمعه زنجان به نقش آفرینی زنان زنجانی در انقلاب اشهره کرد و افزود: حضور زنان زنجانی در عرصه های مختلف اجتماعی از جمله در تحولات انقلاب، همیشه در طول تاریخ ماندگار خواهد بود و این حضور به نوعی در کشور بی نظیر بوده است.

خاتمی تصریح کرد: راهپیمایی زنان زنجان در اوایل انقلاب علیه رژیم پهلوی در تاریخ ماندگار و با ارزش است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: زنان نقش بسیار مهمی در پرورش نهضت اسلامی ایفا کرده و نقش سنگین تری در مبارزات داشته و دارند.

وی افزود: زنان در ایجاد فضای گرم و صمیمی در خانواده نقش مهمی نیز برعهده دارند.

خاتمی یاد آور شد: بانوان باید از حضرت زینب(س) که مظهر استقامت، صبر و ایمان هستند الگو بگیرند تا اجر اخروی و دنیوی نصیبشان گردد.

 در این همایش 38 نفر از خواهران انقلابی و دفاع مقدس نیز حضور داشتند که در پایان مراسم از خواهران ماهرخ ملهونی و ثروت جعفری از زنان فعال در انقلاب و دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار