دبیر ستاد اربعین سپاه و بسیج:

اردوگاه اربعین مهران مرکز ثقل خدمات به زائرین می‌شود

دبیر ستاد اربعین سپاه و بسیج گفت: با راه اندازی اردوگاه اربعین در مهران این مکان بعنوان ثقل خدمات سپاه و بسیج به زوار اربعین تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ - 06February 2017

به گزارش دفاع پرس از ایلام، اولین جلسه بررسی وضعیت زیرساختی ستاد اربعین سپاه و بسیج در مهران با حضور رئیس سازمان اردویی و راهیان نور بسیج، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مسئولان ارشد سپاه استان ایلام در محل اردوگاه اربعین در مرز مهران برگزار شد

سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی و راهیان نور بسیج و دبیر ستاد اربعین سپاه در این نشست گفت: بسیج یک نهاد مردمی بوده و تمام تلاش خود را معطوف به خدماتدهی به مردم نموده و در همین راستا و جهت سهولت در کار سایر دستگاه ها در سال های اخیر به موضوع خدمات رسانی به زائرین اربعین وارد شده است.

وی اظهار کرد: در این چندسال تجربه خدماتی به زوار به لحاظ زیرساختی با مشکلاتی مواجه بودیم بطوریکه مکان ثابتی برای ارائه این خدمات وجود نداشت و هرسال به نوعی با مشکل مواجه بودیم.

دبیر ستاد اربعین سپاه افزود: اشمال و با همت مسئولان استانی زمینی به وسعت 17 هکتار در اختیار سپاه قرار گرفته و در تلاشیم تا بتوانیم در اسرع وقت با تجهیز زیرساختی آن در سال آتی از این مکان بعنوان مرکز ثقل خدمات به زائرین تبدیل کنیم.

رئیس سازمان اردویی و راهیان نور بسیج عنوان داشت: در این اردوگاه که بصورت ترکیبی طراحی شده مجموعه ای از آلاچیق ها، سکوهای چادر، حمام و سرویس های بهداشتی، فضای سبز و ... کاملا دیده شده تا زوار در فضایی مصفا بتوانند از آن استفاده کنند.

سردار سلیمانی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات در این اردوگاه ایجاد نمازخانه ، آشپزخانه و آسایشگاه بوده که با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بزودی شاهد ایجاد این مکان های خواهیم بود.

وی اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء متعهد شده تا ضمن ایجاد آشپزخانه ای با پخت روزانه 50 هار پرس غذا در روز و همچنین نمازخانه ای به وسعت 2هزار مترمربع، یک آسایشگاه با ظرفیت 4هزار نفر را در این اردوگاه طراحی و ایجاد نماید.

در ادامه این نشست اعضا به بحث و تبادل نظر در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم در این اردوگاه پرداختند.

لازم به ذکر است که مرز بین المللی مهران با توجه به نزدیکی به عتبات عالیات پرترددترین مرز زمینی با کشور عراق بوده بطوریکه سال گذشته بیش از 2میلیون زائر در این مرز تردد داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار