مومنی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

افزایش 50 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز/ لزوم رفع خلاهای قانونی در راستای مبارزه با قاچاق

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از افزایش 50 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کشف محموله‌های قاچاق با ارزش مالی بالای 500 میلیون تومان نیز 107 درصد افزایش داشته‌ است.
کد خبر: ۲۲۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ - 06February 2017
افزایش 50 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز/ لزوم رفع خلاهای قانونی در راستای مبارزه با قاچاقبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «اسکندر مومنی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز راه اندازی کرده که در سال 96 هم ادامه فعالیت دارد و هماهنگی‌های لازم برای کنترل مبادی‌ها اتخاذ شده است.
 
وی با بیان اینکه دستاوردها و کشفیات امسال ناجا در این حوزه 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: کشف محموله‌های قاچاق با ارزش مالی بالای 500 میلیون تومان نیز 107 درصد افزایش داشته‌ است.
 
سردار مومنی تصریح کرد: بر باندها و محل‌های ورودی کالای قاچاق تمرکز داریم. مرزها و مبادی ورودی به شدت رصد می‌شوند تا از ورود کانتینرهای قاچاق به مرزها جلوگیری شود. بیشتر تمرکزمان نیز بر مرزهای آبی و خاکی است. کشفیات هم نشان می‌دهد که کار تمرکز را به درستی انجام می‌دهیم.
 
مومنی درباره تجهیزات استفاده شده در مرزها گفت: حجم ورود کالاهای قاچاق به کشور زیاد است. برای جلوگیری از ورود این کالاها باید از تجهیزات به روز استفاده کرد که علاوه بر بازرسی‌های دقیق، از ترافیک در مرزها نیز جلوگیری شود. علاوه بر آن فرایند ورود و خروج کالاها باید به صورت هوشمند باشد و از کارهای دستی پرهیز شود، چون عامل انسانی خطای بالایی دارد و کار را زمان‌بر می‌کند.
 
جانشین فرمانده ناجا افزود: امیدواریم خلاهایی که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد، برطرف شود و قانون در این زمینه بازدارنده باشد. یکی از خلاهای قانونی این است که مجازات‌ها هیچ ضربه‌ای به بنیان قاچاقچیان نمی‌زند و راه‌های دور زدن در قانون وجود دارد.
 
مومنی ادامه داد: تمرکز ما بر جلوگیری از فعالیت باندهای بزرگ قاچاق در مرزهاست که ساماندهی کول‌بران هم در این راستا صورت می‌گیرد.
 
وی درباره سامانه سپهتن که به صورت مکانیزه و برخط کانتینرها را مورد بازرسی قرار می‌دهند نیز گفت: باید از دستگاه‌ها و تجهیزات به روز برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. همین چند وقت پیش یک بار بزرگ 11 کانتینری با محموله کریستال و شیشه کشف شد. بار را ناجا ردیابی و کشف کرد اما بعد از توقف قاچاقچیان با استفاده از خلاهای قانونی به چرخه خرید و فروش رفت.
 
جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: یکی از بزرگترین بازارهای توزیع کالاهای قاچاق در قلب پایتخت است که کیلومترها از مرزهای کشور فاصله دارد. باید تلاش کنیم که از ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور جلوگیری کنیم تا از ورود این اجناس به بازار تهران هم جلوگیری شود. هم اکنون طبق آمار، ورود کالای قاچاق به کشور بسیار کاهش یافته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
 
سردار مومنی در پایان خاطرنشان کرد: اقداماتی در نیروی انتظامی و گمرکات برای ادامه داشتن این کاهش انجام شده است. مصمم هستیم که با کاهش ورود و افزایش کشفیات کالا و ارز قاچاق باعث رونق اقتصاد شویم. البته قوانین باید بازدارنده باشند و خلاها از بین بروند و کالاهایی که کشف می‌شوند به هیچ وجه به چرخه توزیع کشور وارد نشوند.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها