آیت الله علم الهدی با خانواده سردار شهید علیمردانی دیدار کرد+ تصاویر

به مناسبت فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد شهادت سردار چزابه شهید حسن علیمردانی، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با حضور در منزل این شهید با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۲۲۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ - 06February 2017
به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و 35 امین سالگرد شهادت سردار حسن علیمردانی آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با خانواده این سردار سرافراز دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با گذشتن 38 سال از انقلاب اسلامی عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به واسطه خون شهیدان و خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان حفظ شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه تداوم بقا انقلاب اسلامی به وسیله شهدا است، تصریح کرد: مردم وابسته به ولایت و رهبری هستند و نقطه اتکا اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی خون و رشادت­های شهدا به ویژه شهید علیمردانی است.

امام جمعه مشهد شهدا را ولی نعمت ملت ایران دانست و تأکید کرد: در زمان جنگ رزمندگان و مردم با عشق و دلدادگی به امام راحل(ره) عملیات­ها و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند و لذا امروز همه ما در قبال حفظ آرمانهای شهدا مسئول هستیم.

آیت الله علم الهدی خطاب به همسر شهید علیمردانی گفت: نزدیک به 35 سال از شهادت این شهید والامقام می­گذرد و این ایثار و فداکاری شما در قبال تربیت فرزندان خردسال قابل تقدیر و تجلیل است. شما از دوران جوانی با داشتن 4 فرزند کوچک رنگ و تفکر شهادت را در بطن زندگی و اندیشه­ های فرزندان علیمردانی حفظ کرده­اید.

وی افزود: بزرگترین فرزند در زمان شهادت پدر 6ساله و کوچکترین فرزند 6ماه پس از شهادت پدر متولد شده ­اند که پدر و تفکرات او را از نزدیک لمس نکرده­اند اما به واسطه شما اندیشه­ های شهادت شهید به فرزندان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه فرزندان شهدا به واسطه تربیت درست مادر اندیشه ­های پدرشهید را دنبال می­ کنند، گفت: مسئولیت شما در تربیت فرزندان سنگین بوده که الحمدالله موفق و سربلند و بسیار سعادتمند هستید و قطعاً بردباری شما در مقابل سختی­ ها، جایگاه شما را در جوار حضرت زینب کبری(س) قرار می­ دهد.

در این دیدار حجت الاسلام پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع)، حجت الاسلام حسینی مسول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، ملکدار قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و حجت الاسلام ملکی رئیس بنیاد بنیاد شهید و امورایثارگران منطقه دو مشهد مقدس نیز حضور داشتند.

گفتنی است خانواده علیمردانی سه برادر شهید به نام­ های حسن، غلام حسین و عباس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که به ترتیب در 18 بهمن1360 در تنگه چزابه، 28 آبان 1360در ایلام و در 12 تیرماه 1365 در مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

انتهای پیام/

­

نظر شما
پربیننده ها