خدائیان:

بسیج منشا خیر و برکت برای مردم است

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: در هر مجموعه‌ای که بسیج حضور داشته باشد منشأ خیر و برکت برای مردم است.
کد خبر: ۲۲۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ - 06February 2017
بسیج منشا خیر و برکت برای مردم استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «ذبیح الله خدائیان» معاون حقوقی قوه قضاییه، در نشست تعامل وکلا و قوای سه گانه که بعد از ظهر امروز در کانون وکلای دادگستری برگزار شد، بسیج را یکی از نهادهای پر خیر و برکت انقلاب به ابتکار امام راحل دانست و گفت: بسیج نهادی چند بعدی است که تابع جناح، گروه یا حزب خاصی نیست. بسیج یک نهاد مردمی بوده و از دل مردم برخواسته است.
 
وی افزود: بسیج یک نهاد نظامی نیست و به فراخور نیاز جامعه به کمک مردم می‌آید. روزی در جبهه جنگ سخت بود و امروز در جبهه جنگ نرم حضور دارد.
 
معاون حقوقی قوه قضاییه عنوان کرد: در هر مجموعه‌ای که بسیج حضور داشته باشد منشأ خیر و برکت برای مردم است. در مجموعه بسیج اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدالی و مستقل است و اگر غیر از این باشد نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند.
 
وی تأکید کرد: در بسیج مسلمان، کلیمی و مسیحی وجود دارد. در بسیج شیعه و سنی است. بسیج به همه تعلق دارد. به همین دلیل باید این مجموعه عظیم را به فال نیک گرفت و شما پیشرو در امر بسیج باشید تا بتوانید از این ظرفیت عظیم به خوبی در جهت خدمت به مردم استفاده کنید.
 
خدائیان تصریح کرد: برخی تصور می‌کردند قوه قضاییه استقلال کانون وکلا را از بین برده و به خود وابسته کرده است. بنده چنین اعتقادی ندارم و رییس قوه قضاییه نیز نسبت به آن تأکید نکرده است. استقلال آن به رسمیت شناخته شده و اختلاف ما در بحث نظارت بود. قوه قضاییه به هیچ وجه نمی‌خواست استقلال کانون وکلا را خدشه دار کند. اگر می‌خواهیم عدالت خوب اجرا شود باید قاضی و وکیل مستقل باشند. این لازمه کار قضاوت و اجرای عدالت است. برخی حتی وانمود کردند که قوه قضاییه میانه خوبی با وکالت ندارد در حالی که آن چه در عمل می‌بینید خلاف این ادعا است. اخیرا قانون آیین نامه دادرسی کیفری به تصویب رسید که به نفع وکلا است.
 
وی افزود: استقلال واجب است ولی مهم تر از آن استقلال شخص وکیل و قاضی است. در انتخاب خود باید کسانی را انتخاب کنیم که آزاده و خدا ترس باشند. مطمئن باشیم فردی را انتخاب کردیم که از نظر سواد، خدا ترسی و نفوذناپذیری بهترین را انتخاب کردیم. وکلا و قضات ما اگر خدا ترس نباشند نمی‌توانند عدالتی که از آن‌ها انتظار می‌رود را اجرا کنند.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار