حجت الاسلام پورمحمدی:

لزوم ایجاد وکالت اداری در ایران/ کارکرد قضات و وکلا معیار سنج سلامت حقوقی جامعه است

وزیر دادگستری گفت: اگر بخواهیم که سلامت حقوقی جامعه را بسنجیم بابد به میزان کارکرد قضات و وکلا نگاه کنیم.
کد خبر: ۲۲۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ - 06February 2017
لزوم ایجاد وکالت اداری در ایران/ کارکرد قضات و وکلا معیار سنج سلامت حقوقی جامعه استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت بسیج حقوقدانان برگزار شد، اظهار داشت:‌ با گذشت زمان قاعدتا باید انقلاب اسلامی به تاریخ بپیوندد اما انقلاب به صورت یک‌موجود زنده به حیات و پویایی خود ادامه می‌دهد و نقش آفرین است که این نقش آفرینی از بازخوردها، تعاملات و دشمنی‌ها و دوستی‌ها قابل فهم است.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با گذشت 4 دهه از آن، اهداف خود را به خوبی حفظ کرده است و شعارها و پیام‌های امروز همان شعارهای روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. دوستان انقلاب همچنان در کنار انقلاب هستند و دشمنان نیز در حال برنامه‌ریزی برای دشمنی‌های خود هستند که صحبت‌های این روزهای رئیس جمهور جدید آمریکا نمایانگر این موضوع است.
 
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مانع دست درازی دشمنان به کشور ایران شد. انقلاب اسلامی با استواری در راه دستیابی به آرمان‌های خود حرکت می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: جامعه قضایی، حقوقی و وکلای ما نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند اما جای پیشرفت دارد.
 
پورمحمدی تصریح کرد: موضوع وکلا بحث مهمی است و اگر بخواهیم که سلامت حقوقی جامعه را بسنجیم بابد به میزان کارکرد قضات و وکلا نگاه کنیم. هرچه نارسایی در حوزه فضاوت و وکلا بیشتر شود از عدالت فاصله خواهیم گرفت. عدالت بر پایه نظام حقوقی است. اگر بتوانیم عملکرد خوبی در این حوزه به صورت شفاف و روشن ارائه بدهیم، به عدالت نزدیک‌تر خواهیم شد. 
 
وزیر دادگستری عنوان کرد: در منشور حقوق شهروندی که توسط رئیس جمهور رونمایی شد، در دو جا به جایگاه وکلا اشاره شده و عنوان شده بود که اگر شهروندی توانایی گرفتن وکیل در موضوعی نداشته باشد باید امکانات به گونه‌ایی باشد تا بتواند وی وکیل بگیرد.
 
وی بیان کرد: باید بتوانیم در کشور فرهنگ وکالت را گسترش دهیم. امروز در ایران وکالت مدنی و اداری وجود ندارد و هر چه مردم دچار خسارت در ادارات می‌شوند و فساد در دستگاه‌های اداری هست، به همین دلیل است. در همه دنیا مردم برای کارهای اداری خود وکیل می‌گیرند و اگر در ایران، این امر نهادینه شود برای ده هزار وکیل شغل ایجاد می‌شود.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار