سرهنگ قاسمی:

خون شهدا اسلام، انقلاب و کشور را بیمه کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه خون مطهر شهدا اسلام، انقلاب و کشور را بیمه کرده است، گفت: ما 38 سال است که به برکت خون مطهر شهدا توانسته‌ایم سرپا باشیم.
کد خبر: ۲۲۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ - 07February 2017
به گزارش خبرنگار دفاع مقدس از بیرجند، سرهنگ علی قاسمی در سومین یادواره شهدای پایگاه مسجد محمد رسول الله (ص) بیرجند با بیان اینکه اسلام با خون مطهر شهدا آبیاری شده است، اظهار داشت: واژه شهید و شهادت یک فرهنگ غنی در اسلام است.

وی ادامه داد: یک باب از قرآن کریم در خصوص مجاهد فی سبیل الله، رزمنده و شهید است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب و همه ارزش های اسلامی بود و واژه شهید و شهادت را معنا کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) خود پدر شهید بوده است و در راه شهادت هجرت، سختی ها و تبعید را تحمل کردند و  ورودشان به کشور هم با حضور در گلزار شهدا و بیعت با شهیدان انقلاب همراه بود، تصریح کرد: بعد هم که دفاع مقدس را بر ما تحمیل کردند ایشان فرمودند شهادت جهاد فی سبیل الله است.

سرهنگ قاسمی با تاکید بر اینکه امام فرهنگ غنی شهادت و تفکر شهادت و اندیشه ناب قرآنی شهادت را احیا کردند، گفت: یکی از مهمترین دلایل زنده بودن عاشورا برپایی همین یادواره های شهدا است.

وی گفت: امام ما را از اوج وابستگی و ذلت در مقابل غرب و طاغوت نجات داد و اولین ارمغان انقلاب، آزادی و استقلال بود و امام این استقلال را به ما داد و ما از کشوری که دائم در خوف و خطر بودیم را به کشوری امن و ایمن تبدیل کرد.

سرهنگ قاسمی در ادامه بیان کرد: این انقلاب اسلامی است حامی مستضعفین و مظلومان است و باعث بیداری اسلامی در ملت های مسلمان و غیرمسلمان و مستضعفین جهان شده است.

به گفته وی، جهاد اصغر رزم و کارهای دفاعی است و جهاد اکبر مبارزه با نفس است و باید بیشتر به آن توجه کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی جهاد اکبر را یک جهاد اجتماعی و سیاسی دانست و گفت: جهاد اکبر  یعنی نفی طاغوت، استکبار و متجاوز و اشرار؛ ما حق نداریم در مقابل متجاوزان سر تعظیم فرو بیاوریم چون از امام و شهدا یاد گرفتیم اسلام در مقابل ظلم تسلیم نمی شود.

سرهنگ قاسمی در ادامه از برنامه نفوذ خاموش دشمن در نظام گفت و تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته در حرم امام خمینی (ره) فرمودند راه ما راه امام و مسیر امام است و ما یک قدم از آرمان هایی که امام برای انقلاب ترسیم کردند، عقب نشینی نمی کنیم و کوتاه نمی آییم.

وی افزود: مسئله نفوذ همچنان وجود دارد چرا که انقلاب اسلامی ایران 17 هزار شهید ترور داده است که به وسیله ضد انقلاب و منافغان و عوامل استکبار به شهادت رسیده اند.

وی ادامه داد: دشمن از اسلام ناب و نفوذ معنوی انقلاب اسلامی می ترسد و همه ی تلاش دشمن است که در ارکان حساس جمهوری اسلامی نفوذ کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در مورد اینگونه یادواره ها اظهار داشت: این یادواره ها برای زنده نگه داشتن اسلام ناب و آشنا شدن جوانان با موضوع مهم جهاد و شهادت در اسلام لاز و ضروری است.

در پایان از خانواده های معظم شهدای پایگاه محمدرسول الله (صلی الله علیه و آله) بیرجند تقدیر شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار