مجتهدزاده در جمع شاخه خواهران نواحی مختلف لبنان:

جریان فرهنگی انقلاب، چهره نمونه‌ای از زن را نمایان کرد

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس گفت: جریان فرهنگی انقلاب ما و هویت دینی در جامعه زنان ایران اسلامی چهره‌ای از زن در نظام جمهوری ایران ارائه کرد که در طول انقلاب‌های جهان نمونه ندارد.
کد خبر: ۲۲۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ - 07February 2017

جریان فرهنگی انقلاب چهره نمونه‌ای از زن را نمایان کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌ مقدس در ادامه سلسله نشست‌های فرهنگی با موضوع «نقش زنان در تربیت اجتماعی و با بهره مندی از مباحث اخلاقی، اجتماعی، برزخ و معاد» و در جمع مسولان شاخه خواهران حزب الله نواحی مختلف لبنان با توجه به سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران، روحیه انقلابی زنان کشورمان را منحصر بفرد دانست و به نقش بی‌بدیل آن‌ها در دوران انقلاب و پس از آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه زنان در جریان انقلاب اسلامی با خط فکری مذهبی وارد مبارزات ایران اسلامی شدند و در صف مردان مبارز با مشی و اهداف اسلام گرایانه به مخالفت و اعتراض به رژیم ستمگر پهلوی دست زدند؛ رویکرد انقلاب اسلامی ایران را کاملا دینی و فرهنگی خواند.

مجتهدزاده افزود: جریان فرهنگی انقلاب ما و هویت دینی در جامعه زنان ایران اسلامی چهره‌ای از زن در نظام جمهوری ایران ارائه کرد که در طول انقلاب‌های جهان نمونه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های حرکت‌های انقلابی، حضور و مشارکت گسترده مردم است. وقتی بسیاری از مردم از وضع موجود ناراضی و خواستار تحقق وضع مطلوب باشند، انقلاب رخ می‌دهد. البته در وقوع انقلاب اسلامی عناصر بسیاری موثر است که مجال پرداختن به همه آنها نیست؛ بنابراین به تبع مشارکت وسیع آحاد ملت، زنان هم در این جریان چنان حضور یافتند که همه اندیشمندان و صاحبنظران آن را از امتیازات انقلاب می‌دانند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، نقش الگویی زنان در جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و برنامه‌ریزی در راستای تعالی وضعیت زنان مسلمان و الگوسازی از چهره زن نه غربی و نه شرقی به جهان معاصر در سطوح سه گانه فردی؛ خانوادگی و اجتماعی ارائه کرد.

وی با تاکید بر حضور پررنگ زنان کشورمان در همه عرصه‌ها ادامه داد: انقلاب اسلامی شخصیت بانوان را چنان احیا کرد که علاوه بر ایفای نقش‌های علمی و اجتماعی در جهت مباحث تربیتی و خانوادگی، نیز خوش درخشیدند.

مجتهدزاده فعالیت جدی شاخه خواهران حزب الله در راستای تحکیم و تعالی خانواده را توصیه کرد و گفت: زن، پیوند سالم یا ناسالم خانواده و جامعه را سبب می ‏شود. نقش و تاثیری که زنان میان این کانون کوچک و بزرگ دارند، بی ‏شک مردان نخواهند داشت. شاید بتوان وجود عواطف سرشار زن و لطافت روحی و فکری وی را باعث این برتری تلقی کرد. به هر حال، برای این که بتوان از جامعه‏ ای در حال رشد، طراوت و تکامل برخوردار شد و آزادی و استقلال فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آن را فراهم آورد، باید نهاد خانواده را در بستر سالمی قرار داد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: امام خمینی (ره)، زمینه‏‌سازی تربیت، اصلاح و پیشرفت جامعه، آزادی‏‌خواهی و استقلال‏‌طلبی را ـ که جوهره نهضت‏‌های مردمی است ـ محصول نهاد تأثیرگذار خانواده تلقی می‏ کند. بنابراین بنيان خانواده، تربيت نسلی سالم از عهده مادر مدير و همسر مدبری برمي‌آيد كه با اخلاقيات دينی و اصول اسلامی رشد يافته است.

مجتهدزاده همچنین شیوه تربیتی و مدیریت خانوادگی مادران و همسران در دوران دفاع‌مقدس را بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت: معرفی زنان موثر در دفاع مقدس به عنوان همسر، مادر نمونه و همچنين نماد اقتصاد مقاومتي و مديريت صحيح خانواده از جمله كارهايی است كه می‌تواند برای زنان جهان الگوهای ملموس ارائه کند و راهکار مناسب برای تعميق همکاری میان ایران و لبنان در شرایط کنونی باشد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در پایان این نشست از برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در ایران و چند کشور اسلامی در ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و از دست اندر کاران همایش جشنواره سال گذشته در لبنان تشکر کرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها