دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«تطهیر چهره شاه» پروژه نخ‌نمای فریب

در شرایطی که عرصه بر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تنگ آمده و خود را در برابر قدرت‌ و پیشرفت‌های میهن‌مان ناتوان می‌بینند، می‌کوشند تا با استفاده از هر ابزار و حربه‌ای تفکرات ضد ارزشی‌شان را بر ما تحمیل کنند و در این راه از هیچ راهی دریغ نمی‌کنند؛ که پروژه تطهیر چهره شاه یکی از همین پروژه ها محسوب می شود.
کد خبر: ۲۲۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ - 08February 2017

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، چندی است كه شبکه‌های مجازی در بین مردم چنبره زده‌اند و به آسانی زهر اطلاعات هدفمند خود را به جامعه هدف می‌نوشانند. گوشی‌های موبایل چنانچه ارتباط را راحت‌تر کرده‌اند اما فرهنگ جوامع را با چالشی جدی رو به رو ساخته اند..

امروزه سیل عظیمی از اخبار گوناگون بدون ذکر هیچ منبعی دست به دست می‌شوند و صرفا بدلیل تحریک حس ملی‌گرایی افراد یا سلطنت‌طلبی و یا برانگیختن احساسات مردم رواج بیشتری پیدا می‌کنند در حالی‌که شاید افراد ارسال کننده هیچ ذهنیتی از صحت موضوع نداشته باشند.

این روزها پیام‌ها رنگ و بوی عطوفت رژیم پهلوی گرفته و تطهیر چهره پهلوی‌ها. به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی استراتژیک قوی‌ای پشت این موضوع باشد که دشمن برای نظام جمهوری اسلامی چیده است.

«تطهیر چهره شاه» پروژه نخ‌نمای فریب 

مزدوران این بار زودباوری جوانان ما را هدف قرار داده‌اند و به  احساسات نوجوانان یورش برده‌اند. غم انگیزترین قسمت این است كه افرادی از گوشه و کنار این مرز و بوم نیز از این برنامه را حمایت می‌کنند و خنجر خیانت به دست گرفته‌اند. امروزه روش‌های ارتباطی جدید و شبکه‌های اجتماعی به شدت مورد توجه کاربران و علی‌الخصوص رسانه‌های بیگانه که در صدد تغيير ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی جوانان ایرانی هستند، قرار گرفته‌اند.

ورود شبکه‌های اجتماعی به جامعه ایرانی متاثر از ارزش‌های غربی و اهداف دشمن است و یکی از سلاح‌های آ‌ن‌ها برای سوء استفاده از زودباوری نوجوانان و نا آگاهی جوانان ایرانی در راستای بزرگ جلوه دادن رژیم شاهنشاهی و کم اهمیت نشان دادن انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

از آن‌جایی كه در شبکه‌های اجتماعی متداول، اطلاعات بدون هیچگونه تحقیق یا آگاهی از صحت و سقم بین افراد رد و بدل می‌شود، بسیاری از افراد ناخواسته در معرض استفاده از مطالب قرار گرفته و هیچ کنجکاوی در رابطه با درستی یا نادرستی موضوع نمی‌کنند. این موضوع به نقطه‌ی عطفی برای دستیابی به اهداف دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

اکثر کاربران تحت تاثیر متن‌ها و تصاویر سیاسی‌ای قرار می‌گیرند که از قبل‌تر  توسط مزدوران برنامه‌ريزی شده و بطور هدفمند ساخته و پخش می‌شوند.

اغلب موضوعاتی که در شبکه‌های اجتماعی جریان دارند با هدف سیاه نمایی نظام جمهوری اسلامی و بزک رژیم شاهنشاهی طراحی شده‌اند.

چنین اطلاعاتی هیچگونه صحت تاریخی نداشته و تنها توسط گروهک‌های ضد انقلاب در بین افراد جا باز کرده و به مرور زمان حکومت شاهنشاهی را تطهیر کرده و به نوجوانان و جوانان القا می‌کنند.

گروهی که بیشتر تحت تاثیر این اکاذیب قرار می‌گیرند نیز همان نوجوانان هستند که هیچ تصوری از وضعيت اسفناک ایران در دوره حکومت پهلوی نداشتند.

افزایش روزمره مخاطبین شبکه‌های مجازی یکی از دلایلی است كه هم باعث شده پیام‌ها بیش از پيش گرایش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا کنند و هم به سرعت انتشار و توزیع شوند.

کارکرد رسانه‌های دشمن در اين مواقع به گونه‌ای است كه ابتدا با تاثیرگذاری بر ذهن افراد و انگاره سازی، تفکر را شکل داده و در حوادثی که قابلیت به فعلیت رساندن آن را دارد، رفتار را سازماندهی می‌کنند؛ همچنان که تحریف تاریخ پهلوی و تغییر افکار و عقاید ملت ایران را باید محمل اصلی این ظرفیت سازی دانست.

«تطهیر چهره شاه» پروژه نخ‌نمای فریب 

اکثریت کانال‌های ضد انقلاب، بر مواردی همچون آزادی بیان در دوران شاهنشاهی، عدم وجود فقر، و عزت احترام ایران در زمان محمدرضا پهلوی تاکید دارند و در مقابل به موضوعاتی چون ناکارآمدی مسئولان نظام جمهوری اسلامی، عدم وجود آزادی بیان و یا به عدم پیشرفت ایران پس از انقلاب می‌پردازند.

مگر محمدرضا پهلوی که بود و چه گامی در راستای آبادانی این مرز و بوم برداشت؟!

آیا رژیم پهلوی همان حکومت مفسد نبود که بساط معصیت و دین زدایی‌اش در صدد گمراه کردن جوانان پاک مردم از راه خدا و رسول (ص)، به راه بود؟!

مگر همان‌ها نبودند که بوی تعفن فساد و فحشا از دربارشان فضای جامعه را زهرآلود کرده بود؟!

اینکه می‌گویند محمدرضا حق کاپتالاسیون را به آمریکایی‌ها داد و سگ آن‌ها برابر با آدم ایرانی بود مگر از ذهن بزرگترهایمان پاک می‌شود؟!

مگر این محمدرضا پهلوی نبود که دیکتاتورانه بر سر ما حکومت کرد و حق نفس کشیدن مردم را هم سلب کرد؟!

مگر این‌ها نبودند که طیب، آن حر زمان را ناجوانمردانه و به خاطر ایستادن روی آرمان‌های امامش، خمینی کبیر به شهادت رساندند؟!

مگر این ها نبودند که امام امت را 15 سال از حق آب و گل خود در وطن محروم ساختند و او را تبعید کردند؟!

مگر این‌ها نبودند که سید علی ما را آنگونه غریبانه شکنجه دادند؟!

مگر این همان محمدرضا نبود که بحرین پاره تن ما را داد رفت، که اکنون اینگونه مردمان آن دیار مورد ظلم واقع شوند.

 ایران ما در دوران حکومت پهلوی در هیچ زمینه‌ای پیشرفت چشم‌گیری نداشت، و هرگونه رسیدن به امیال و آرزوهایمان در گرو دستورات و تایید صلاحیت اجانب غرب بود.

در حالی‌که به گفته امیر دریابان علی شمخانی در دوران زمامداری محمدرضا پهلوی در کارخانه‌های بندر عباس 4 هزار مستشار نظامی حضور داشت؛ نیروی دریایی شاه، هارپون را از آمریکا خریداری می‌کرد که 9 عدد هم بیشتر به شاه ندادند. اما امروز به لطف و عنایت خداوند و از برکات انقلاب اسلامی در خاک میهن خودمان هارپون و زیر دریایی می‌سازیم. در دوران محمدرضا پهلوی قدرت کنترل خلیج فارس، مبتنی بر مقابله با ورود شوروی بود، ولی ما امروز از منفعت ملی‌ کشورمان حمایت می‌کنیم. تاکتیک رزم ما بومی است که از هشت سال دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم. امروز ما هم در راهبرد، هم در تجهیزات و هم در آموزش افسران، بالاتر از منطقه‌ایم در حالی‌که در دوران پهلوی افسران ما در آمریکا آموزش می‌دیدند.

حال که عرصه بر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تنگ آمده و خود را در برابر قدرت‌ و پیشرفت‌های میهن‌مان ناتوان می‌بینند، می‌کوشند تا با استفاده از هر ابزار و حربه‌ای تفکرات ضد ارزشی‌شان را بر ما تحمیل کنند و در این راه از هیچ راهی دریغ نمی‌کنند؛ این وظیفه هر ایرانی هوشیاری است که دستاوردهای انقلاب را بر همگان علی‌الخصوص دشمنان قسم خورده خاک با ارزش ایران نمایان کنیم و در برابر رسانه های زهرآلود بیگانگان حرف‌ها برای گفتن داشته باشیم.

بدین منظور قطره‌ای از دریای بی‌کران پیشرفت‌های چشم‌گیر کشورمان پس از سقوط رژیم منحوس پهلوی را مرور می کنیم؛ طی عمر پربركت انقلاب دستاوردهای جهشی متکی بر معنویت این نظام از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که امروزه حتی دشمنان قسم خورده این مرز و بوم بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی آن اعتراف می‌کنند. با وجود اینکه دشمنان این نظام از هیچ کوششی برای جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی فروگذار نیستند و نخواهند بود و همواره با توطئه‌هایی همچون بلوکه کردن دارایی‌ها، ایجاد تحریم ها، شورش‌ها، شبیخون فرهنگی و اعمال فشار سیاسی خواسته‌اند مانع پیشرفت ایران شوند.

«تطهیر چهره شاه» پروژه نخ‌نمای فریب 

برای درک بهتر دستاوردهای کشور در ابعاد مختلف، لازم است مروری گذرا داشته باشیم به شرایط کشور در آن روزگار، شرایطی که می‌تواند برای ارائه قضاوت بهتر و دقیق‌تر در مورد عظمت دستاوردهای انقلاب اسلامی در مقایسه وضعیت فعلی کشور با وضعیت قبل از انقلاب و نیز سایر کشورهای همسطح، موثر واقع شود.

به عنوان مثال؛ تا قبل از انقلاب اسلامی، ایران در عرصه تولید و علم و دانش فاقد جایگاه جهانی بود و تولیدات صنعتی آن  بسیار محدود و عمدتا در حد مونتاژکاری خلاصه شده بود. ساختار حکومتی و سیاسی کشور تا 200 سال قبل از انقلاب، در بدترین شرایط ممکن قرار داشت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامه برکاته) ، طی این مدت، ایران کشوری بود که نه تنها در مورد نظام بین المللی هیچ گونه نقشی بر عهده نداشت، بلکه با دخالت علنی دولت‌های غربی و شرقی در امور مهمی مانند: عزل و نصب شاهان ایران (از جمله پهلوی اول و دوم)، عملا امکان تصمیم‌گیری در اداره امور داخلی نیز از حکام وقت سلب شده بود.

اولین دستاورد سیاسی مبتنی بر اراده مردم پس از سقوط و حذف رژیم ستم‌شاهی و نقطه آغازین مشارکت جامعه در اداره امور حکومتی و در واقع اولین گام از مراحل ایجاد نظام مردم سالاری دینی محسوب می‌شود و این دستاورد با احيای روحيه خودباوری در ميان توده‎های مردمی و توجه جدی به حقوق سياسی و اجتماعی زنان و احياشان و منزلت معنوی جامعه، استحکام بیشتری پیدا کرد.

ارتقاء و رشد سطح آگاهی و بالندگی سياسی مردم و مشارکت در حوزه ‎های گوناگون سياسی و برگزاری بیش از 35 انتخابات در6 موضوع مختلف از جمله: انتخابات تعیین نوع نظام حکومتی، انتخابات قانون اساسی، انتخابات مجلس خبرگان، انتخابات رياست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیانگر اوج مشارکت مردم در اداره امور حکومتی و دستاورد استثنایی دیگری است که کمتر کشوری از آن برخوردار است.

یكي از افتخارات غرور آفرين جمهوری اسلامی ايران، رشد روز افزون و حضور فعال كشور در عرصه‌های علمی است، پیشرفت در اين زمينه بقدری با سرعت انجام شده است كه تا سال 1391 بیش از بیست و شش هزارو 196 اختراع در کشور ثبت شده است، همچنین پژوهشگران ايراني از نظر پژوهشی با ثبت 8513 مقاله علمی، در ردیف شانزدهم تولید علم و در زمره دانشمندان و پژوهشگران ممتاز جهان قرار گرفته‌اند.

دستیابی به فن‌آوری و دانش كامل چرخه سوخت هسته‌ای و قرار گرفتن در ردیف پنج كشور برتر جهان در این زمینه و همچنین ورود موفقیت‌آمیز و همزمان با سایر كشورهای پیشرفته به عرصه علوم جدید مانند: نانو تكنولوژی که رتبه هفتم جهانی را به خود اختصاص داده و سایر علوم جدید و ورود به علم ساخت روبات و كسب موفقیت‌های جهانی در توسعه سخت‌افزاری و ساخت ابر رایانه، توسعه نرم افزاری و بهره‌برداری گسترده از علوم رایانه‌ای در كشور و كسب 362 مدال در المپیادهای مختلف علمی جهان، بخش دیگری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، که در کشور سابقه قبلی نداشته است.

افزایش تعداد پزشکان از 15 هزار نفر به بیش از یک‌صدو 11 هزار نفر و رفع کامل نیاز کشور به جذب پزشک خارجی و همچنین تغییر و تبدیل کشور به قطب منطقه‌ای توریسم سلامت و پذیرش و درمان بیماران خارجی در انواع بیماری‌ها و قرار گرفتن در ردیف كشورهای برتر پیوند كلیه و درمان بیماری‌های چشمی، كسب تجارب ارزشمند برای مقابله با انواع عوارض و بیماری‌های ناشی از عوامل شیمیایی، بخشی از مهمترین دستاوردهای نوین بخش پزشکی کشور است.

کسب رتبه نخست تولید دارو در سطح خاور میانه، تولید 97 درصد از داروهای مورد نیاز و و صادرات دارو، افرایش تعداد بیمارستان‌ها و مراكز درمانی، توسعه بهداشتی كشور و موفقیت در اولویت به پیشگیری بر درمان و در نهایت افزایش امید به زندگی از 57 سال به 74 سال و كاهش مرگ و میر كودكان زیر یک سال و کاهش مرگ و میر مادران از 54 درصد به 24 درصد در بعد از انقلاب، از دیگر دستاوردهای علمی در شاخه پزشكی محسوب می‌شود که می‌توان از آن به‌عنوان انقلاب پزشکی نام برد.

در زمینه پیشرفت صنعتی هم می‌توان به ساخت هواپیما و بالگرد سبک و نیمه سنگین (شخصی و عمومی) و همچنین ساخت كشتی و تولید انواع قایق كه برای اولین بار در تاریخ كشور اشاره کرد، افزایش قابل توجه تولید فولاد از نیم میلیون تن قبل از انقلاب به 38 میلیون تن در سال و کسب رتبه 14 جهانی، افزایش تولید سیمان، افزایش تولیدات معدنی، افزایش و توسعه تولید و صادرات خودرو با انواع خودروهای سبک و سنگین، افزایش و توسعه انواع كارخانجات لوازم خانگی و صنعتی و ده‌ها مورد مشابه، از دیگر افتخارات صنعتی كشور در دوران پیدایش انقلاب به شمار می‌روند.

افزایش و توسعه پالایشگاه‌ها و مراكز پتروشیمی و ساخت بیش از 40 كارخانه بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی در سه دهه گذشته، بخش دیگری از اقدامات زیر بنایی انقلاب اسلامی است که در مجموع باعث شده تا میزان خودکفایی کشور در صنعت نفت از 4 درصد به 80 درصد ارتقاء یافت.

از دیگر دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت نظامی آن است که شامل ساخت انواع سلاح‌ها و تجهیزات نظامی از جمله: ساخت انواع هواپیما و جت‌های جنگنده مافوق صوت رادارگریز (مانند؛ صاعقه و آذرخش)، آموزشی (مانند؛ پرستو، درنا، سیمرغ، شفق، تندر)، خودكفایی در تولید و ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین مدرن، ساخت انواع بالگرد(مانند، بالگردهای شاهد، شباویز 2075 و2061 و بالگرد ضد تانك 2091) و تعمیر انواع هواپیما و بالگرد با کسب رتبه پنجم جهانی بخشی از دستاوردهای صنعت هوایی کشور عزیزمان ایران است.

مجموع دستاوردهای نظامی از جمله مواردی هستند که قبل از انقلاب اسلامی، تولید آن‌ها در کشور سابقه‌ نداشت و مهمتر اینکه بخش قابل توجهی از آن‌ها، صرفا در انحصار تعداد معدودی از کشورها پیشرفته جهان قرار داشت.

بنابراین این ادعا که اگر انقلاب نمی‌کردیم الان وضع پیشرفته‌تری داشتیم، امری واقعی به نظر نمی‌رسد چرا که حکومت ایران بعد از انقلاب با تمام دشمنی‌ها، توطئه‌ها و فشارهای خارجی از جهات زیادی پیشرفت خیره کننده‌ای داشته که با ادامه وضع قبل، و فقدان پیروزی انقلاب اسلامی به آنها نمی‌رسید.

گزارش از علیرضا آخوندی

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار