مشروح/ محسن مومنی شریف خبر داد

انتشار بیش از یک میلیارد صفحه کتاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری در مراسم ابقای خود بر این سازمان، حوزه هنری را نشانی معتبر دانست و به استقبال مردم از آن اشاره کرد.
کد خبر: ۲۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳ - 28June 2014

انتشار بیش از یک میلیارد صفحه کتاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، محسن مومنی شریف در آیین تمدید حکم ریاست بر حوزه هنری با اشاره به سیاستهای خود در سالهای گذشته بیان کرد: معتقدیم کاری که در حوزه محصولات انجام میشود باید از حیث هنری قابل دفاع باشد. کاری که با نام انقلاب و دفاع مقدس انجام میگیرد باید بهترین باشد.

وی با تاکید بر جذب مخاطب افزود: راههای مختلفی را برای این کار تعریف کردهایم و میتوان گفت که کارها باید خروجی رسانهای داشته باشند. در عین حال باید رسانههای نوین را به کار بگیریم که در چند سال اخیر این کار انجام شده است.

مومنی شریف با اشاره به فعالیت در دورههای گذشته بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه هنری در دهه 70 کمی از اهداف خود دور ماند،  در جامعه متدین وجهه لازم را نداشتیم. امروز حوزه هنری نشانی معتبر است و مردم از آن استقبال میکنند. مسئولین نیز نگاه توام با اطمینان دارند.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه حوزه هنری آمادگی ورود به ماموریتهای بزرگ را دارد، در خصوص فعالیتهای سازمان در سال گذشته گفت: در حوزه کتاب انقلاب و دفاع مقدس با اقبال ویژهای از سوی  مخاطبان رو به رو شده است. در سالهای اخیر یک میلیارد و 800 صفحه کتاب منتشر شده است که این تعداد حداقل 25 درصد از تولیدات کتاب کشور را شامل میشود. از این میان بالای یک میلیارد صفحه کتاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه در مرکز انیمیشن صدها ساعت فیلم در حوزههای اجتماعی و... ساخته شد، افزود: در این حوزه توانستیم اعتماد خانوادهها را به تولیدات انیمیشن جلب کنیم. در حوزه سینما و اکران فیلمها حوزه از تمامی امکاناتش استفاده کرد. نشریه سوره اندیشه از کارهای دیگر موفق حوزه هنری در حوزه اندیشه بود. در جایی که مخالفان دست بازی داشتند سوره اندیشه مورد توجه اهالی فن قرار گرفت و خوش درخشید.

مومنی شریف افزود: ماموریت مراکز استانها جدیتر شده و از آموزشگاه صرف بودن فاصله گرفتند. حوزههای هنری استانها فعال و انعطاف پذیر هستند.

وی توجه به بخش ترجمه را از دیگر ارکان حوزه هنری دانست و عنوان کرد: در بخش ترجمه، مرکز ترجمه حوزه افتتاح شد. زبانهای اردو، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی از زبانهای اولویت دار ما بوده است. جشنواره هنری ایران 1404 که دغدغهی مقام معظم رهبری بود و در دورههای پیشین به فراموشی سپرده شد مورد توجه حوزه هنری قرار گرفت.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه در بخش مدیریت تاکیدها بر استفاده از مدیران جوان بوده است، گفت: متوسط سن مدیران 45 سال است و در استانها این عدد به 35 سال میرسد.

وی در پایان با بیان اینکه اخلاق باید در حوزه هنری محور باشد، رعایت حدود شرعی را در همه ارتباطات الزامی دانست و بیان کرد: فرهنگ اسلامی و روحیه جهادی باید در حوزه هنری جاری باشد.

در پایان مراسم حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حکم ابقای محسن مومنی شریف به عنوان رئیس حوزه هنری را به وی اهدا کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها