امیر سیاری در همایش «مدیریت جهادی و امنیت ملی»:

اجازه نمی‌دهیم احدی به آب‌های سرزمینی‌مان نزدیک شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اجازه نمی‌دهیم احدی به آب‌های سرزمینی ما نزدیک و یا مرتکب خلافی در آب‌های ما شود.
کد خبر: ۲۲۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ - 07February 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش «مدیریت جهادی و امنیت ملی» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، عنوان داشت: اجازه نمی‌دهیم احدی به آب‌های سرزمینی ما نزدیک و یا مرتکب خلافی در آب‌های ما شود.

وی افزود: برای تکلیفی که به عهده ما واگذار شده است، دو موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم. اول تامین امنیت دریایی و دوم توسعه سواحل مکران. حضور نیروی دریایی در  شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ، مدیترانه و هند جنوبی برای تامین خطوط مواصلاتی کشور و ایجاد امنیت در حوزه صادرات و واردات است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با عنوان اینکه نیروی دریایی با همکاری وزارت دفاع و دانشگاه‌های کشور به سمت ساخت تجهیزات جدید پیش می‌رود، گفت: پیش از این در دریای خزر امکانات نداشتیم و الان یک ناوشکن و ناو موشک انداز در خزر داریم. دنیا باور نمی‌کرد که ما ناو شکن بسازیم و ما توانستیم با کمترین امکانات استقلال خود را در این حوزه حفظ کرده و دست بیگانگان را از صنعت دریایی و دفاعی کوتاه کنیم.

وی ادامه داد: ما تعمیرات سنگین و اساسی انجام دادیم و به شناورهایمان 7 تا 8 هزار کیلومتر مصونیت دادیم که از سواحل‌مان دور ‌شوند.

سیاری با بیان اینکه ما توانمندی ساخت زیردریایی را در کشورمان داریم، گفت: دنیا باور نمی‌کرد و امروز ما زیر دریایی می‌سازیم و زیر دریایی ما بالاترین سطح فناوری را در جهان به خودش اختصاص می‌دهد. علی رغم همه محدودیت‌ها که بوده ما استقلال پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمن گفت: همانطور که می‌بینید ما با برخی کشورها رزمایش مشترک انجام می‌دهیم و این بیانگر آن است که سطح توان ما در حوزه دریا پیشرفته و قابل توجه است. امروز دنیا ما را باور دارد و به عنوان یکی از عناصر موثر در برقراری امنیت و مقابله با تروریسم جهانی به ما نگاه می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما تا به امروز 3850 کشتی نفت‌کش در خلیج عدن و در مقابل دزدان دریایی اسکورت کردیم تا چرخ اقتصادی جهان بچرخد و کسی باور نمی‌کرد. ما توانستیم خطوط مواصلاتی خود را حفظ کنیم و به 25 کشتی کشورهای دنیا کمک کنیم و یک کشتی چین را که دزدیده بودند را نجات دادیم.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار