سوریه تصویب لایحه مصادره اراضی فلسطینیان را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه اقدام کنیسه رژیم صهیونیستی در تصویب لایحه مصادره اراضی فلسطینی ها را محکوم و بر حمایت از حق مردم فلسطین تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ - 07February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه سوریه تصویب لایحه مصادره اراضی فلسطینی در کرانه باختری را که دوشنبه شب توسط کنیسه رژیم صهیونیستی تصویب گردید، محکوم کرد.

این منبع افزود که تصویب این قانون توسط کنیسه بار دیگر نیات حقیقی مقامات صهیونیست و بی توجهی آنها به قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد در محکومیت شهرک سازی در اراضی اشغالی را اثبات می کند.

وی همچنین تصریح کرد: سوریه مجددا بر موضع ثابتش در حمایت از حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود و برپایی دولت مستقل فلسطین در تمام خاک خود به پایتختی قدس تاکید می کند.

لازم به ذکر است که کنست رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه قانون مصادره اراضی کرانه باختری را در دور دوم و سوم با موافقت ۶۰ نماینده به تصویب رساند. این برای اولین بار از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است که قوانینی در فلسطین اشغالی برای غصب و غارت زمین فلسطینیان تصویب می شود.

به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اراضی اختصاصی فلسطینیان در کرانه باختری را مصادره کرده و آن ها را به عنوان شهرک های صهیونیست نشین قلمداد می کند و در صورتی که مالکیت صاحبان اصلی این زمین ها به اثبات برسد، صرفا به آن ها غرامت پرداخت می شود و آنها حق استفاده از زمینهای خود را نخواهند داشت؛ بدین گونه اراضی مذکور جزو املاک تحت تصرف رژیم صهیونیستی تا زمان توافق بر سر مسائل نهایی محسوب خواهد شد.

با اجرای قانون مذکور بر کرانه باختری، این اولین اقدام قانونی رژیم صهیونیستی برای الحاق مجتمع های شهرک نشینی به اراضی تحت سیطره خود خواهد بود که در صورت طرح این مساله در دیوان کیفری بین المللی، این مساله از فوایدی قانونی برای این رژیم برخوردار خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار