امیر پوردستان در مراسم تجلیل از حماسه سازان «والفجر هشت»:

هواگردهای دشمن در صورت ارتکاب خطا سرنگون می‌شوند/ «انقلاب اسلامی» گفتمانی برای بیداری ملت‌ها علیه آمریکاست

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دشمن بداند هواگردهایش زیر دید چشمان قرارگاه پدافند هوایی است و اگر بخواهد هر گونه حرکتی کند پدافند هوایی آن را سرنگون خواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ - 08February 2017
هواگردهای دشمن در صورت ارتکاب خطا سرنگون می‌شوند/ «انقلاب اسلامی» گفتمانی برای بیداری ملت‌ها علیه آمریکاستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش در همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات «والفجر 8» که صبح امروز در ستاد فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، اظهار داشت: در دوران جنگ سرد کشورها به دو بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شدند و برخی ذیل آمریکا و برخی دیگر ذیل شوروی قرار می‌گرفتند.

وی افزود: کشور ما یکی از مهمترین اقمار آمریکا بود و مزیت‌های زیادی برای آمریکا داشت و به آمریکایی‌ها اجازه می‌داد تا به واسطه مرزهای آبی شمال و جنوب کشور مسیر انرژی را در منطقه کنترل کند.

پوردستان تصریح کرد: از آنجا که ایران نزدیک به 3 هزار کیلومتر با شوروی مرز مشترک داشت، آمریکایی‌ها با استفاده از این ظرفیت و قرار دادن سامانه‌های شنودی و اطلاعاتی تمامی حرکات دشمن شماره یک خود را رصد می‌کردند. مزیت دیگر این بود که کشور ما جبهه جلویی ناتو در برابر ورشو بود، و از طرفی ژاندارم منطقه نیز محسوب می‌شد و همچون چماقی بر سر کشورهایی که با منافع آمریکایی‌ها در تضاد بودند، فرود می‌آمد.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: لذا آمریکایی‌ها نمی‌خواستند این مزیت‌ها را به واسطه یک انقلاب مردمی و دینی از دست بدهند. آن‌ها می‌دانستند که انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را ایجاد می‌کند که امکان دارد ملت‌های منطقه را علیه آنان بیدار کند.
 
وی عنوان کرد: امروز با هدایت‌های امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و تلاش‌های کارکنان آن، آسمان کشور ما در تمامی ارتفاع‌های پست، متوسط و بالا با سلاح‌های بومی متناسب رصد شده و امن است. دشمن بداند هواگردهایش زیر دید چشمان قرارگاه پدافند هوایی است و اگر بخواهد هر گونه حرکتی کند پدافند هوایی آن را سرنگون خواهد کرد.
 
امیر پوردستان با اشاره به عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی، محوری ترین عامل را  حضور روحانیت در خط مقدم و رهبری امام خمینی(ره) دانست و گفت: آغاز حرکت انقلابی و پر خروش مردم به واسطه رهنمودهای حکمت آمیز رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود.

وی عامل دوم پیروزی انقلاب اسلامی را حزب اللهی بودن بدنه ارتش عنوان کرد و افزود: بدنه ارتش با امام و انقلاب همگام بود و افرادی همچون نامجو، کلاهدوز، فلاحی، فکوری، بابایی و... را در درون خود داشت. لذا بعد از انقلاب نیز این بدنه سالم با تمام تجهیزات در خدمت انقلاب قرار گرفت و در برابر رفتارهای براندازانه آمریکا ایستادگی کردند.

جانشین فرمانده کل ارتش عنوان کرد: آمریکا پس از انقلاب اسلامی مرحله به مرحله به مبارزه ریشه‌ای با ما برخواست و از طریق تحریم‌های اقتصادی، منزوی سازی، ایجاد موج وسیعی از ترور و نهایتا با حمایت از صدام جنگ را بر ما تحمیل کرد.

وی با اشاره به عملیات بسیار شکوهمند «والفجر 8» گفت: حق ارتش در خصوص عملکردش آن گونه که باید ادا نشده است. ارتشی‌ها در کنار برادران پاسدار با تمام استعداد، ظرفیت و توان در 5 محور وارد این عملیات شدند. نیروی زمینی ارتش با شنیدن رمز عملیات در 5 محور به دل دشمن زد و به سرعت خود را به خطوط مقدم رساند و این کار سبب شد تا رزمندگان و غواصان دریادل با ایثارگری از رودخانه خروشان اروند که هر قسمتی از آن یک وضعیت خاصی از جزر و مد را داشت، عبور کنند.

امیر پوردستان ادامه داد: صبح که شد عراق وقتی دید فاو را از دست داده است، موج وسیعی از حملات هوایی را ایجاد کرد و اینجا بود که کار پدافند هوایی و آن نزاع بزرگ آغاز شد. والفجر 8 نقطه عطفی در کار پدافند هوایی بود.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار