در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش امیر اسماعیلی به پرواز کوادکوپترها در آسمان تهران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن اعلام خبر تشکیل کارگروهی برای بررسی خرید و واردات کوادکوپترها، گفت: از مسئولین می‌خواهیم که در رابطه با موضوع پرواز کوادکوپترها در مناطق ممنوعه آسمان تهران فکر کنند تا مشغله برای پدافند هوایی به وجود نیاید.
کد خبر: ۲۲۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ - 08February 2017
واکنش امیر اسماعیلی به پرواز کوادکوپترها در آسمان تهرانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در حاشیه مراسم تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر هشت در خصوص پرواز ریز پرنده‌ها و کوادکوپترها در مناطق ممنوعه تهران در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با این موضوع اولین مسئله بحث عملیاتی نیست و باید مسئله امنیتی آن مشخص شود تا بدانیم چه کسی این‌ها را با چه اهدافی وارد می‌کند، ممکن است با اهداف تجاری یا زیست محیطی از این سامانه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در وهله نخست از مسئولین می‌خواهیم که روی این مسئله فکر کنند تا مشغله برای پدافند هوایی بوجود نیاید.
 
امیر اسماعیلی در خصوص اینکه اینگونه ریزپرنده‌ها را با چه سلاحی می‌توان ساقط کرد، گفت: سلاح‌های مختلفی از جمله استفاده از جنگ الکترونیک وجود دارد، اما ما داریم در رابطه با فضایی مثل تهران بزرگ صحبت می‌کنیم که وقتی شما سوار هواپیما می‌شوید باید موبایل‌ها را هم خاموش کنید چه برسد به اینکه بخواهیم در این خصوص جنگ الکترونیک انجام دهیم بدون آنکه در حجم وسیعی از نشست و برخاست‌های هواپیماهای پهن پیکر مشکلی پیش آید.

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله این شلیک‌هایی که انجام شد موفقیت آمیز بود و مشکلی به وجود نیامد. الان هم کارگروهی در سطح کشوری و لشکری ایجاد شده که خرید و واردات این نوع پرنده‌ها را بررسی و مجوزدار می‌کند.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها