امیر غلامی در مراسم تجلیل از حماسه سازان «والفجر هشت»:

در عملیات والفجر هشت دشمن را به دام پدافندی‌مان انداختیم

مشاور فرماندهی معظم کل قوا گفت: ما در عملیات والفجر 8 همان تجهیزات موشکی راداری را داشتیم که در خیبر و بدر داشتیم اما با تغییرات تاکتیکی و ایجاد سامانه‌های فریب و کاذب، دشمن را در تور پدافندی گرفتار کردیم.
کد خبر: ۲۲۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ - 08February 2017
در عملیات والفجر هشت دشمن را به دام پدافندی‌مان انداختیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «علی غلامی» مشاور فرماندهی معظم کل قوا در همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات «والفجر هشت» که صبح امروز(چهارشنبه) در ستاد فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی ارتش برگزار شد، گفت: از فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی تشکر می‌کنم که فضایی را جهت زنده کردن یاد کسانی که دفاع معجزه آسا را در عملیات والفجر 8 رقم زدند، ایجاد کردند.

وی ادامه داد: آنچه که شایسته این عملیات بود را امیر پوردستان بیان کردند، اما من فقط برای اینکه پرسنل جوان در جریان بخشی از زحمات کارکنان پدافند در دوران دفاع مقدس قرار بگیرند، عنوان می‌کنم. پرسنل جوان پدافند هوایی باید بدانند که در والفجر 8 فقط فشار انگشت روی فایر موشک نبود، عملیات والفجر 8 در حوزه پدافند آنقدر اسرار و نکات آموزنده دارد که در این زمان‌های کم نمی‌شود، تمامی آنرا بیان کرد.

امیر غلامی تصریح کرد: ما در عملیات والفجر 8 همان تجهیزات موشکی راداری را داشتیم که در خیبر و بدر داشتیم اما با تغییرات تاکتیکی و ایجاد سامانه‌های فریب و کاذب، دشمن را در تور پدافندی گرفتار کردیم. این عملیات 2 نکته عمده داشت. نخست تحولی که شهید بابایی در این حوزه ایجاد کرد و بخش لجستیک نیروی هوایی را در خدمت پدافند قرار داد و گفت افسر پدافندی نباید دغدقه سلاح، سامانه و پشتیبانی داشته باشد و باید همانند یک خلبان فقط به فکر جنگ باشد و تمامی امکانات باید برای جنگیدنش فراهم باشد. دومین نکته اندیشه‌های والای شهید ستاری در حوزه پدافند بود که با تغییر تاکتیک پدافندی شرایط را به نفع ما تغییر داد.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا گفت: ما در عملیات والفجر 8 در منطقه رزم حاضر شده و در کنار دیگر رزمندگان می‌جنگیدیم اما همچون گذشته به طرف دشمن شلیک نمی‌کردیم، بلکه با استفاده از رادارهای فریب و سامانه‌های کاذب برای دشمن دام ایجاد می‌کردیم و با امواج کاذبی که می‌فرستادیم دشمن را در دام پدافندی قرار می‌دادیم و بدین ترتیب موشک‌های رادارزن دشمن را ناکارآمد کردیم.
 
در پایان این مراسم از پیشکسوتان و خانواده‌های حماسه آفرینان قرارگاه پدافند هوایی در عملیات والفجر 8 تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار