لاریجانی در دیدار عادل عبدالمهدی:

حل مشکلات امنیتی عراق به ایجاد تعادل در منطقه منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا در شرایط کنونی حل مشکلات امنیتی و تروریستی در عراق دارای اهمیت است، و به طور حتم حل مسئله عراق یک تعادلی را در منطقه ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۲۲۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶ - 08February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علی لاریجانی» رییس مجلس امروز (چهارشنبه) در دیدار «عادل عبدالمهدی» وزیر پیشین نفت عراق و از رجال سیاسی این کشور، با بیان این مطلب افزود: کشور عراق یک پایه مهم در منطقه محسوب می‌شود.

دکتر لاریجانی با اشاره به روابط دیرینه و گسترده ایران و عراق، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در شرایط کنونی در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدواریم این تعاملات گسترش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئله مبارزه با تروریسم یکی از مسائل بسیار مهم برای منطقه به ویژه کشور عراق محسوب می شود، گفت: موضوع مبارزه با تروریسم دارای عمق و پیچیدگی های بسیاری است و قطعا شکست این گروه ها به ویژه داعش نیاز به تلاش و همکاری های گسترده منطقه ای دارد. رئیس قوه مقننه درباره عملکرد برخی کشورهای عربی در رابطه با مسائل منطقه ای، گفت: متأسفانه برخی از کشورها به جای هم افزایی، دشمن فرضی برای منطقه ایجاد می کنند.

در دیدار برخی موضوعات منطقه ای از جمله وضعیت مبارزه با تروریسم به ویژه مقابله با گروه تروریستی داعش، نقش کشورهای منطقه در مسائل منطقه ای و آخرین اوضاع مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

** نیروهای نظامی عراق ضربات زیاد و مهمی را به گروه های تروریستی زده است

«عادل عبدالمهدی» نیز در این دیدار درباره وضعیت مبارزه با گروه های تروریستی در عراق، گفت: نیروهای نظامی عراق ضربات زیاد و مهمی را به این گروه تروریستی زده است.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که طولانی تر شدن جنگ با داعش و نابودی کامل آن ها بسیار بهتر از آن است که تروریست ها به مناطق دیگر فرار کرده و بار دیگر به مناطق حمله کنند.

این رجل سیاسی عراق با بیان اینکه پیروزی عراق در برابر گروه تروریستی داعش نیاز به همکاری منطقه ای و بین المللی وسیع دارد، گفت: قطعا حل مسائل داخلی عراق در ارتباط با پرونده های منطقه ای است، از این رو حل هر گونه مسائل داخلی بدون راه حل های منطقه ای سخت خواهد بود.

منبع: خانه ملت

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار