سیمرغ35/ 101

همچنان مشکل صدای برج میلاد وجود دارد/ هیچ‌ کس«بیست و یک روز بعد» را ندید!

نشست خبری فیلم «بیست و یک روز بعد» با حضور کارگردان و عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ - 08February 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری فیلم «بیست و یک روز بعد» با حضور سیدمحمدرضا خردمندان کارگردان، احسان تفتی فیلمنامه نویس، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، محمدرضا شفاه تهیه کننده، ساره بیات، حسین شریفی و مهدی قربانی در برج میلاد برگزار شد.

خردمندان کارگردان فیلم در ابتدای این نشست با بیان اینکه فکر نمی‌کردم در ایامی که برج میلاد پس از اعلام برگزیدگان نیمه تعطیل است کسی بیاید، اظهار داشت: امشب به قدری حالم خوب است که قصد ندارم حرف‌هایی که آماده کرده بودم را بیان کنم. ایده فیلم سه و نیم سال پیش به ذهنم رسید. زمانی که درگیر ماراتون بیست و یک روز بعد بودم. کم کم تصاویر پراکنده‌ای کنار هم قرار گرفت و تبدیل به یک ایده کلی شد.

وی گفت: سه سال طول کشید تا ما هفت بار فیلمنامه را بازنویسی کردیم. کار شهریورماه کلید خورد و ساخته شد. این فیلم یکی از پر لکیشن‌ترین فیلم‌های جشنواره بود. حدود 40 لوکیشن در فیلم وجود داشت. قهرمان این فیلم مرتضی است. خیلی فیلم درباره بیماران سرطانی دیده‌ایم اما ما می‌خواستیم کارکتر فعال و حماسی مرتضی بپردازیم.

کارگردان این فیلم افزود: اکثر حاضرین در سینما با فیلم ارتباط برقرار کرده‌اند. ما با نگاه فیلمسازی برای کودک و نوجوان کار تولیده نکرده‌ایم. کار از منظر یک نوجوان روایت می‌شود. این فیلم برای نوجوانان نیز جذاب است و می‌تواند تخیل آن‌ها را قوی کند. من سینمای مجیدمجیدی را دوست دارم و متاثر از سینمای ایشان هم هستم اما در این کار هیچ تاثیری نگرفته‌ام.
 
خردمندان اظهار کرد: ما نمی‌دانیم چرا فیلم بخش مسابقه 2 روز پس از اعلام نامزدها نمایش داده شد. ما به همه مسئولین جشنواره پیام دادیم و کسی جواب نداد. ما حس می‌کنیم تعبدی وجود داشت. از مسئولین جشنواره سوال می‌کنم این فیلم شایستگی حضور در هیچ بخشی را نداشت؟ تنها بخشی از فیلم که ناقص بوده است کاندید شده است!

مسئله فیلم عزم و اراده برای رفع مشکلات بود
 
خردمندان گفت: مسئله فیلم اراده در وجود ما برای حل مشکل است. وقتی اراده کنیم پیروز هستیم چه بتوانیم پیروز شویم و چه نتوانیم. مسئله عزم و اراده برای رفع یک مشکل است.
 
مشکل صدای برج میلاد همچنان ادامه دارد

«سید محمود موسی‌نژاد» صداگذار فیلم «بیست و یک روز بعد» بیان کرد: همچنان انتقاد به صدای برج میلاد هست. همه سالن‌های سینما درست است اما در این سالن ما صدای دیگری می‌شنویم. هر سال صدای برج میلاد مشکل دارد.

حسین شریفی بازیگر نوجوان فیلم، گفت: شما خیلی آدم‌هایی خوشبختی هستید که توانستید فیلمی را ببینید که دیده نشد.

خیلی‌ها به حوزه هنری گفتند این یک فیلم تلخ است و حمایت نکنید

محمدرضا شفاه تهیه کننده این فیلم گفت: ده روز است انتظار می‌کشم اهالی رسانه فیلم ما را ببینند. انتظار نداشتیم خبرنگاران برای دیدن فیلم به جشنواره بیاییند. فکر می‌کنم احتمالا اشکالات جدیدی به آرای اعمال شده در انتخاب فیلم‌ها وارد شده است.

وی گفت: درباره برخورد با فیلم خیلی حرف زده شده است. اختلافاتی بین سیاست‌گذاران فرهنگ وجود دارد. من به عنوان کسی که با حوزه هنری کار کرده‌ام باید بگویم فیلمنامه ما به اندازه یک «و» تغییر نکرد. خیلی‌ها به حوزه هنری گفتند این فیلمنامه تلخ است و آن را نسازید. طبیعتاً اگر سازمان دیگری بود کنار می‌کشید. این فیلم یک تیغ 2 سر بود که می‌توانست خطرناک نیز باشد.
 
صحنه‌های فیلم در پیش تولید ترسیم شده بود

علیرضا برازنده فیلمبردار فیلم «بیست و یک روز بعد» گفت: صحنه‌های فیلمبرداری این فیلم در پیش تولید کاملاً صحبت شده بود. کارگردان ایده‌های خودش درباره فیلم را می‌گفت و من هم سعی می‌کردم ایده ایشان را ویرایش کنم. تمام صحنه‌های فیلم دوربین در حرکت بود. این حرکت را کارگردان می‌خواست.

ثقفی فیلمنامه نویس این اثر گفت: ‌من واقعاً آدم خوشبختی بودم که برای خردمندان کار کردم. فیلمنامه خیلی جذابی بود. 2 سال است منتظریم تخیلاتمان را روی پرده سینما ببینیم.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار