سیمرغ 35/ 102

اذعان دیرهنگام دبیر جشنواره «فیلم فجر» به «مشکل فنی سالن برج میلاد»

دبیر سی و پنجمین جشنواره «فیلم فجر» پس از 10 روز اعتراض اهالی سینما نسبت به مشکل فنی موجود در صدای سالن برج میلاد، مشکل فنی موجود را پذیرفت.
کد خبر: ۲۲۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ - 09February 2017

«محمد حیدری» دبیر جشنواره «فیلم فجر» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه 44 فیلم در جشنواره امسال حضور داشته‌است، اظهار داشت: موضوعات متنوع کودک، اجتماعی و دفاع مقدس در جشنواره امسال وجود داشته است. جشنواره امسال ماهیت سینمای ایران بود. برخی‌ از فیلم‌هایی که به جشنواره راه نیافت، مورد علاقه ما بود.

وی گفت: برخی‌ها امروز کمر همت بسته‌اند تا ماهیت سینمای ایران را زیر سوال ببرند. این فیلم‌ها 90درصد از فیلم‌های تولیدی سینمای ایران در سال 1395 است. امسال فیلم‌ها همزمان با تهران در سی مرکز استان نمایش داده شد. بخشی از ماهیت جشنواره حاشیه است، اما در چند روز پایانی جشنواره بد اخلاقی زیاد شده است. این جشنواره متعلق به سینمای ایران است و داوران آن نیز از بهترین‌های سینمای کشور هستند.

حیدری درباره داوری جشنواره بیان کرد:‌ داوری آثار در جشنواره‌ براساس معیارهای علمی صورت می گیرد، اما ممکن است سلیقه نیز در روند داوری‌ها دخالت داشته باشد. بحث انتخاب محافظه کارانه فیلم‌ها را نمی‌پذیریم. فیلم‌های موجود در جشنواره ماهیت تولید سینمای کشورمان در سال 1395 بوده است.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: امسال فقط در بخش مسابقه هشت فیلم اضافه شد که به نظرم اشتباه بود. انتخاب داوران نیز با مشورت ایوبی رییس سازمان سینمایی و اهالی سینما انتخاب شده است. داوران جشنواره از بهترین‌های سینما ایران هستند.

وی در ادامه درباره اعتراض عوامل فیلم «بیست و یک روز بعد» گفت: همه فیلم‌ها در یک شرایط مساوی در جشنواره نمایش داده و جلسه نقد و بررسی برای آن‌ها برگزار شد. وقتی جدول زمانبندی نمایش‌ها را تنظیم می‌کردیم، نمی‌دانستیم «بیست و یک روز بعد» متعلق به حوزه هنری است و زمانی که عوامل فیلم به زمان نمایش اعتراض کردند، جدول برنامه‌ها تنظیم و چاپ شده بود. به همین خاطر نتوانستیم زمان نمایش آن را تغییر دهیم!

حیدری با اذعان به اینکه «بیست و یک روز بعد» یکی از فیلم‌های خوب جشنواره بود، اظهار داشت: این فیلم در سانس آخر روز آخر جشنواره نمایش داده شد و مورد استقبال قرار گرفت. شرایط فیلم‌ها مساوی بود و جشنواره در روز آخر نیز جشنواره است!

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره مشکل صدای سالن برج میلاد گفت: سالن برج میلاد تنها سالن تهران است که با این ظرفیت در حال سرویس دادن به مخاطبان می باشد. این سالن صرفا برای نمایش طراحی نشده و یک سالن همایش است که در طول سال برنامه‌های زیادی در آن نمایش داده می‌شود. مشکلات فنی که مطرح می‌شود ممکن است در خیلی از سینماها وجود داشته باشد، پس این مشکل در برج میلاد نیز وجود داشته است.

«محمد حیدری» دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پس از 10 روز اعتراض اهالی سینما و پیگیری‌های خبرنگار ما درباره مشکل فنی موجود در صدای سالن برج میلاد مشکل فنی موجود را پذیرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار