در نشست مدیران کمیته ها مطرح شد

توجه به آثار بانوان هنرمند در نمایشگاه قرآن/ افتتاح غرفه «ویدئو آرت» در بخش هنری

نشست مدیران کمیته ها و بخش های نمایشگاه قرآن، با حضور حجت الاسلام حشمتی، رئیس نمایشگاه قرآن و مدیران کمیته ها برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷ - 29June 2014

توجه به آثار بانوان هنرمند در نمایشگاه قرآن/ افتتاح غرفه «ویدئو آرت» در بخش هنری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جلسه مدیران بخش های نمایشگاه بیست و دوم با برزین ضرغامی، قائم مقام نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دیروز برگزار شد.

در این جلسه جواد صادقی، مدیر بخش هنری نمایشگاه از افتتاح غرفه «ویدئوآرت» در این بخش خبر داد و گفت: این غرفه به زودی با حضور جمعی از هنرمندان افتتاح خواهد شد که لازم است هماهنگی های لازم برای این مراسم از سوی مسئولان نمایشگاه صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به آثار بانوان هنرمند در بخش هنری نمایشگاه قرآن گفت: لازم است فضایی را برای نمایش آثار بانوان هنرمند در نمایشگاه در نظر گرفته شود.

صادقی افزود: به منظور معرفی آثار هنرمندان شاخص در عرصه های مختلف به بازدیدکنندگان نمایشگاه می توان کارگاه هایی به منظور حضور و معرفی هنرمندان به همراه آثارشان به صورت روزانه در کنار بخش هنری داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین هنرمندان جوان مستعدی نیز هستند که می توانند با حضور در اطراف غرفه های بخش هنری جذابیت های خاصی را برای مخاطبان ایجاد کنند.

در بخش دیگری از این جلسه یوسف افراش، معاون کمیته محافل و مراسم از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مسجد و لزوم در نظر گرفتن افطاری برای مخاطبان این مراسم تأکید کرد.

ابراهیم حیدری، مدیر کمیته رفاهی نمایشگاه نیز در مورد بخش افطاری به بازدیدکنندگان گفت: در طرح اولیه پیش بینی شده است که توزیع افطار در مسجد و نمازخانه صورت گیرد و محل های نگهداری امانات نیز برای کمک رسانی به این بخش ها آماده باشند.

در بخش دیگری از این جلسه احمد صدری، نماینده دبیر همایش کاتبان قرآن در مورد این همایش گفت: همایش کاتبان قرآن امسال اختصاص به استاد طاهر خوش نویس دارد، که آثار بسیاری را تحریر کرده اند.

وی با بیان اینکه این همایش قرار است در سه حوزه برگزار شود، اظهار کرد: مهم ترین حوزه این همایش نمایش بخشی ازآثار ایشان بود که از بین 10 ها اثر ایشان در بخش نسخ و نستعلیق و شکسته تعدادی انتخاب شده بود که به دلیل محدودیت های مکانی جای اختصاص داده شده به این نمایشگاه بسیار کم است.

وی خواستار فضای مناسب برای نمایش آثار استاد طاهر خوش نویس شد.

حجت الاسلام حشمتی، مسئول ارزشیابی و نظارت نمایشگاه بین المللی قرآن نیز در سخنانی گفت: برای نظارت و ارزیابی فعالیت های بخش مکتوب، هنری، تصویری و رسانه های دیجیتال فرم های مخصوصی در نظر گرفته شده است و برای بخش های محتوایی همچون بخش علمی با مدیران بخش های جلساتی گذاشته خواهد شد.

وی هدف از ارزشیابی و نظارت را ادامه کار برای سال های آینده عنوان کرد و گفت: در این دوره اگر کمکی از بنده برای رفع نواقص موجود بربیاید، حتما کمک خواهم کرد.

حشمتی افزود: از فعالیت هایی که صورت گرفته برای برنامه ریزی نمایشگاه در سال های آینده برنامه ریزی خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار