حجت الاسلام شیرازی در مراسم بزرگداشت شهید فرزانه:

«جهاد» باید برای استقرار نظام دینی در عالم انجام شود

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه درباره هدف نهایی جهاد گفت: مبارزه با طاغوت اگر برای خدا و احیای دین خدا و استقرار نظام دینی در عالم باشد، دست خدا هم با مجاهدین این میدان خواهد بود.
کد خبر: ۲۲۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ - 09February 2017
جهاد باید برای استقرار نظام دینی در عالم باشد
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام «علی شیرازی» مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه عصر امروز (پنجشنبه) در نخستین مراسم سالگرد شهادت سردار شهید «رضا فرزانه» با اشاره به آیه‌ ۶۹ سوره عنکبوت مبنی بر امر جهاد در راه خدا اظهار داشت: جهاد می‌تواند جهاد با دشمن یعنی «جهاد اصغر» باشد، که انواعی دارد و می‌تواند با زبان و دست و عمل باشد، که «جهاد اکبر» است.
 
وی افزود: اگر توانایی جهاد اصغر و حضور در جبهه را ندارید، با زبان جهاد کنید و اگر با زبان نمی‌توانید، با قلب و نشان دادن تنفرتان از دشمن جهاد کنید. جهاد برای حفظ دین و دنیاست و هیچ چیز اصلاح نمی‌شود مگر با جهاد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس گفت: برای جهاد اکبر باید همیشه در این میدان حضور داشته باشیم. حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که جهاد اکبر مقدمه جهاد اصغر است. برای کسب روحیه شهادت‌طلبی باید در جهاد اکبر پیروز شد، تا در جهاد اصغر بتوانیم به شهادت برسیم. نباید از کفار و استکبار تبعیت کنیم، که این عدم تبعیت یک نوع جهاد است و آن را باید جهاد اکبر نامید.

شیرازی در توضیح روحیه جهادی داشتن بیان کرد: آن جهادی که توام با اخلاص باشد، پیروز است. مبارزه با طاغوت اگر برای خدا و احیای دین خدا و استقرار نظام دینی در عالم باشد، دست خدا هم با مجاهدین این میدان خواهد بود. اگر جهاد نباشد هدایتی به سوی خدا هم نخواهد بود. ما این را در مبارزه مردم در نهضت امام (ره) و پیروزی انقلاب تجربه کردیم. همینطور در دفاع مقدس به روشنی دیدیم که چگونه دست خدا رزمندگان ما را به پیروزی رساند. جوانانی بودند که اهل نماز شب نبودند، اما وقتی قدم در این راه گذاشتند، دست خدا هم ایشان را هدایت کرد و به شهادت رسیدند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه تصریح کرد: وقتی انسان در مسیر [حق] قرار می‌گیرد، به فرموده قرآن جزء «محسنین» می‌شود. این محسنین شهدا هستند، که خدا آنها را به سوی خود کشاند و آنها را از اولیا قرار داد. امام خمینی (ره) این حرکت شهدا را «هجرت» تفسیر می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه شهدا با بصیرتی که دارند آینده را می‌بینند، یادآور شد: در میدان جنگ سوریه یکی از شهدای سوریه قبل از شهادت به دوستانش می‌گوید حضرت رقیه (س) به من وعده شهادت دادند. عملیات که شروع شد، در همان روز و ساعت که به او وعده داده شده بود، به شهادت رسید.
 
شیرازی گفت: وقتی شهدا در راه قرآن قرار می‌گیرند، پرده‌ها از جلوی چشمان آنها کنار می‌رود و جزء اولیا می‌شوند. برای همین است که در فرهنگ ما به شهدا تبریک می‌گوییم، که شهید فرزانه هم به این مقام مبارک رسید. امر مقام معظم رهبری نیز مبنی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، برای پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار