دفاع پرس بررسی می کند؛

شعارهایی که پایه های طاغوت را لرزاند

وقتی شعار ها و دیوار نوشته های زمان انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم متوجه این موضوع می شویم که مردم در آن زمان نسبت به چه چیز و چه کس کینه داشتند و چه کسانی را دوست داشتند.
کد خبر: ۲۲۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ - 09February 2017
به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران برگرفته از راه دین و قرآن با رهبری و هدایتگری امام خمینی (ره) پیام آور امید و سعادت برای ملت بود، اگرچه دشمنان انقلاب با ایجاد بحران هایی در سطح جهان و کشور به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام و مایوس نمودن مردم از آرمان های امام راحل (ره) تلاش می کنند، ولی واقعیت ها در کشور و در سطح ملت ها حکایت از سرافرازی و افتخار و عزت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی دارد.

سی و هشت سال سربلندی، تلاش مداوم، صداقت با مردم، عدالت در رفتار، مقاومت و ایثار، پاسداری از آرمان های انقلاب و ارزش های والای اخلاقی، حرمت و پاسداشت شهدا و ایثارگران و سازندگی و تعالی و آبادانی چیزی نیست که بتوان کتمان کرد.

امید که آرمان های الهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و اهداف مقدس انقلاب اسلامی سینه به سینه و نسل به نسل تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) منتقل شود و پرچم عدل و عدالت مهدی موعود (عج) در تمام جهان افراشته شود.

گذشت سه دهه ی پر فراز و نشیب از این انقلاب، چیزی از اهمیت آن نکاسته و عمق این تحول، آن چنان بوده که ایران اسلامی، همچنان کانون توجه جهانیان است.

درود و رحمت خداوند بر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) عزیز که با نفس مسیحایی خود نور امید را در دل مسلمانان جهان روشن کرد.

از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورمان دستخوش حوادث و توطئه های فراوانی از سوی مخالفان بود که از هیچ تلاش و کوششی برای براندازی نظام دریغ نمی کردند، جنگ هشت ساله را به کشور عزیزمان تحمیل کردند که بحمدالله با پایداری و ایثار و شهادت مردم انقلابی و غیور ایران، هشت سال حماسه آفریده شد و با عزت و افتخار، استقلال و آزادی به ارمغان آمده از انقلاب، محفوظ باقی ماند و تداوم یافت.

به یقین توطئه های دشمنان قسم خورده انقلاب، مادامی که کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر موفقیت، پیشرفت و افتخار راه می پیماید، ادامه خواهد داشت و مردم متعهد و آزاده کشورمان با پایبندی به همان شعار های دوران انقلاب که تا به حال نیز ادامه داشته است، با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری گام در جاده روشن فردا می گذارند.

از دیر باز استفاده از شعار بعنوان ابزاری برای شناساندن اهداف و خواسته های مختلف رایج بوده است.

وقتی شعار ها و دیوار نوشته های زمان انقلاب را مورد بررسی قرار دهیم متوجه این موضوع می شویم که مردم در آن زمان نسبت به چه چیز و چه کس کینه داشتند و چه کسانی را دوست داشتند.

از شعار ها به اعتقاد و تفکر شعار دهندگان نیز میتوان پی برد.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که در میان انبوه شعارهای مردم انقلاب ایران، برخی از آن شعار ها با گذشت سی و هشت سال از انقلاب، هنوز در میان مردم جریان داشته و تداوم یافته است که این نشان از ماندگاری اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.

 شعارهایی که پایه های طاغوت را لرزاند

شعارهایی که مردم هنوز هم با جان و دل و با عشق به میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سر می دهند و از اقتدار و استقلال کشور خود خبر می دهند که به برخی از آن ها اشاره می شود:

مرگ بر آمریکا،

مرگ بر اسرائیل،

استقلال آزادی جمهوری اسلامی،

حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست.

در ادامه به تعدادی از شعار های حماسی که در دوران انقلاب اسلامی ایران عزیزمان توسط مردم ولایتی و انقلابی در سطح کشور طنین انداز می شد می پردازیم که این تحفه ای است ناچیز به پیشگاه ملت غیور و پر افتخار ایران اسلامی

(مرگ بر آمریکا)

شعار مرگ بر آمریکا از شعارهای روز و دائمی ملت غیور ایران به شمار می رود، در دوران انقلاب این شعار، دشمن شناسی عمیق مردم ایران را به جهانیان نشان می داد و تلاش های چندین ساله دشمنان استکبار جهانی و در راس آن آمریکا را بر هم ریخت.

(مرگ بر اسرائیل)

این شعار هم مانند شعار مرگ بر آمریکا از شعارهای روز می باشد و هنوز تازگی خود را از دست نداده است.

اسرائیل دولتی مصنوعی و غیر مشروع است.

آمریکا از حامیان اصلی اسرائیل است و سرمایه داران اسرائیلی در کلیه دستگاه های حاکمه آمریکا نفوذ دارند.

امام خمینی (ره) از دیر باز مخالفت خود را با این دولت غیر مشروع و منحوس اعلام کرده بودند.

شعارهایی که پایه های طاغوت را لرزاند 

(استقلال آزادی جمهوری اسلامی)

یکی از شعارهای اصلی مردم ایران در راهپیمایی ها همین شعار است که همواره مورد توجه و مسوولان بوده است.

این شعار نیز زنده و جاودانه برای به ثمر رساندن کامل معنای آن در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و... خون های زیادی به زمین ریخته شده است و ایثار و فداکاری مردم در این راه همچنان ادامه دارد.

(الله یاور ماست خمینی رهبر ماست)

از همان روزهای نخست مردم مشخص کردند که انقلابشان ریشه الهی دارد.

گاه ضد انقلاب آن ها را می ترساند که شما چگونه با دست خالی می خواهید با رژیمی تا دندان مسلح مبارزه کنید، مردم مبارز با مطرح کردن امدادهای غیبی به آن ها پاسخ می دادند به علاوه این شعار کوتاه و پر محتوا رهبری انقلاب را در آیینه واژه های خود متبلور می سازد تا فردای انقلاب دیگران مدعی نشوند که انقلاب را رهبری می کرده اند!

( خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست)

طاغوت تلاش داشت با به راه انداختن حمام خون مردم را بترساند ولی مردم انقلابی این گونه جواب دندان شکنی در برابر تمام تهدیدات آن رژیم منحوس می دادند.

(توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد/ شاه به جز خودکشی راه دیگر ندارد)

باید به یاد آوریم زمانی این شعار ها مطرح می شد که بسیاری از شهر های کشور به پادگانی نظامی تبدیل شده بودند و هرگوشه و کنار سربازان قلب مردم را نشانه می گرفتند، اما مردم همچنان سر سخت و مقاوم در مقابل رژیم پوشالی طاغوت ایستاده بودند.

(توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد/ حکومت نظامی دیگر ثمر ندارد)

در زمان جمشید آموزگار در 25 مرداد 1357 برای نخستین بار در شهرهای اصفهان، نجف آباد، همایون شهر و شهرضا حکومت نظامی برقرار شد ولی مردم به رژیم هشدار دادند که حکومت نظامی هیچ ثمری ندارد.

شعارهایی که پایه های طاغوت را لرزاند 

(خمینی خمینی تو وارث حسینی)

این شعار مردم درواقع پاسخی بود به افرادی که اصل انقلاب را قبول نداشتند و سعی بر آن داشتند در انقلاب شک و تردید را یابد.

اتصال و ارتباط حکومت اسلامی به ولایت و امامت و نهضت و قیام امام حسین (ع) روح تازه ای در انقلاب دمید و همین اصل بود که توده های انقلابی را عاشق شهادت کرده بود.

(آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو/ خون جوانان ما می چکد از چنگ تو)

نشانه گیری قلب آمریکا در شعارهای حماسی ملت ایران بارها و بارها مطرح شده است.

مردم نیک اندیش و هشیار ایران می دانستند که دشمن اصلی آنان ارتش کشور نیست بلکه آمریکا دشمن اصلی و تمام توطئه ها زیر سر همین دیو ستمگر است و شاه فقط یکی از مهره های آمریکای جنایتکار به شمار می رود.

(سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن)

تظاهر کنندگان و مبارزین با سر دادن این شعار تاکید بر آن داشتند که راه آنان را اسلام و قرآن است و سکوت مسلمین در این راه پر خیر و برکت سزاوار نیست.

(وای اگر خمینی حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد)

مردم خشمگین به سردمداران رژیم منحوس شاهنشاهی هشدار می دادند که ملایمت آنان در پیروی از فرامین رهبری شکل گرفته است و با اشاره رهبری خشم توفنده قدرت پوشالی رژیم را در هم می ریزد.

شعارهایی که پایه های طاغوت را لرزاند 

و شعار هایی همچون:

( رهبر ما خمینیه نهضت ما حسینیه)

( یا مرگ یا پیروزی)

( ای سرباز خدایی بکن امام را یاری)

( ارتش برادر ماست، آمریکا دشمن ماست)

( بختیار بختیار، نوکر بی اختیار)

(حزب الله می رزمد، آمریکا می لرزد)

(شهیدان زنده اند الله اکبر، به خون آغشته اند الله اکبر)

( کارگر، مشت تو نشانه ایمان است)

(ایرانی بیدار است، از شرق و غرب بیزار است)

(مشت گره کرده ی ما فردا مسلسل می شود)

(چه شیعه چه سنی رهبر ما خمینی)

(ما تابع قرآنیم شورای سلطنت نمی خواهیم)

(مجاهد مجاهد، جانت سلامت باشد راهت مبارک باشد)

(شاه فراری شده سوار گاری شده/ چرخ گاری در رفته شاه هم پیاده رفته)

(توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد، ولیعهد در به در دیگر پدر ندارد)

درود بر خمینی بت شکن مرگ بر حاکم قانون شکن)

(قسم به خون شهدا شاه تورا می کشیم، کاخ نیاوران را به خاک و خون می کشیم)

(مردم به ما ملحق شوید، شهید راه حق شوید)

(وطن ما ایران است، کتاب ما قرآن است)

(تنها راه سعادت، ایمان جهاد شهادت)

(از اتحاد مردم کارتر خبر ندارد، خبر دهید ولیعهد دیگر پدر ندارد)

(چه ترسی، چه باکی، گور پدر ساواکی)

(این رژیم پلید است، بدتر از یزید است)

(خمینی عزیزم بگو تا خون بریزم)

(سرنگون می کنیم رژیم پهلوی را، پیروی میکنیم حکومت علی را)

(مرگ بر بختیار، نوکر جیره خوار)

(شاه جنایت پیشه اعدام باید گردد، حکومت اسلامی ایجاد باید گردد)

(نه شاه می خواهیم نه بختیار، رهبر می خواهیم با اختیار)

گزارش از علیرضا آخوندی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار