در جریان یک آتش‌سوزی؛

آتش‌نشانان 8 شهروند را از خطر مرگ نجات دادند

8 نفر از ساکنان یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در جنوب تهران با کمک آتش‌نشانان از محاصره دود و آتش به سلامت نجات یافتند.
کد خبر: ۲۲۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ - 11February 2017
نجات 8 شهروند از آتش سوزی یک ساختمان مسکونیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد که وقوع حادثه ساعت 23:55 دقیقه شب گذشته به سامانه 125 اطلاع رسانی شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 48 و 117 و تیم نجات 2 به همراه خودروهای حامل دستگاه تنفسی، تشک نجات و نردبان را به میدان بروجردی، خیابان اندرزگو روانه کرد.

«عزیز غلامی نسب» معاون عملیات منطقه 8 سازمان آتش نشانی تهران در باره این حادثه گفت: با توجه به باریک بودن معابر منتهی به محل حادثه و عدم ورود خودروهای آتش نشانی به داخل کوچه پس کوچه‌های این محل، آتش نشانان به‌ناچارمجبور شدند با پای پیاده و با کشیدن 15 بند لوله آبدهی، آب مورد نیاز برای خاموش کردن آتش را فراهم کنند.

وی افزود: محل حادثه یک ساختمان 4 طبقه مسکونی بود که طی آن یک واحد مسکونی به وسعت حدود 40 مترمربع در طبقه اول این ساختمان طعمه آتش سوزی شد.

غلامی نسب ادامه داد: شدت آتش سوزی به حدی بود که شعله‌های سرکش آتش از پنجره این واحد مسکونی به بیرون زبانه می‌کشید و همچنین در حال سرایت به طبقات فوقانی بود.

معاون عملیات منطقه 8 آتش نشانی با اشاره به این که شاهدین حادثه اعلام کردند چند نفر از ساکنان در داخل ساختمان مسکونی گرفتار شده‌اند، اظهار کرد: آتش نشانان بلافاصله در قالب دو تیم حریق و نجات وارد ساختمان شدند و همزمان با خاموش کردن آتش، برای یافتن محبوس شدگان احتمالی به جستجو در طبقات پرداختند که در نهایت موفق شدند پس از گشتن تمامی واحدهای مسکونی، تعداد 8 نفر از ساکنان شامل 5 مرد و 3 زن را که در میان دود شدید ناشی از این آتش سوزی به دام افتاده بودند با انتقال آنان به پشت بام و سپس به خارج از ساختمان، نجات دهند.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: در این میان، دیگر نیروهای آتش نشانی هم توانستند آتش سوزی در واحد مسکونی طبقه اول را مهار کرده و کاملا خاموش کنند.

این معاون عملیاتی منطقه در ادامه گفت: به رغم اینکه معبر برای ورود حتی خودروی سبک آتش نشانی هم غیر قابل دسترس بود، باز هم این موانع و مشکلات باعث نشد تا در عملیات نیروها کوچکترین خللی وارد شود و آتش نشانان سرانجام با کشیدن حدود 300 متر لوله آبدهی ویژه آتش نشانی در کوچه‌های باریک توانستند در کمترین زمان ممکن خود را به محل برسانند و مشغول عملیات شوند.

وی در خاتمه ابراز داشت: علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی منطقه 8 عملیات در حال بررسی است.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها