شیخ‌الاسلام:

حمایت ما از سوریه قطع نخواهد شد/ محور مقاومت از ایران دفاع می‌کند

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان، با تاکید بر اینکه حمایت ایران از سوریه قطع نخواهد شد، گفت: امروز محور مقاومت در واقع از ایران دفاع می‌کند.
کد خبر: ۲۲۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ - 11February 2017
حمایت ما از سوریه قطع نخواهد شد/ محور مقاومت از ایران دفاع می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسین شیخ‌الاسلام با اشاره به اوضاع میدانی سوریه پس از آزادسازی حلب و آینده این کشور، اظهار داشت: حتماً شرایط سوریه پس از آزادی حلب با قبل از این واقعه، تفاوت اساسی پیدا کرده است.

وی افزود: قدرتی که الان توسط دولت سوریه و مقاومت نشان داده می‌شود، در نشست «آستانه» خودش را نشان داد و شرایط هم در حال حاضر به گونه‌ای است که دولت سوریه این اختیار را دارد که با هر کسی صلاح می‌داند و تشخیص می‌دهد، مصالحه کند و هم با قدرت به مقاومت در برابر جنگ ادامه دهد.

سفیر اسبق ایران در سوریه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان هم‌پیمانان دولت سوریه در محور مقاومت هستند، تصریح کرد: دولت سوریه به همراه محور مقاومت، امروز توان مقابله با فشارهای بیرونی را دارد.

شیخ‌الاسلام همچنین در رابطه با برخی نگرانی‌ها مبنی بر کاهش حمایت از محور مقاومت به خاطر دلخوشی به پیروزی‌های میدانی حاصل شده، گفت: این اتفاق نخواهد افتاد، چرا که مقام معظم رهبری و این ملت پای مقاومت ایستاده‌اند و مقاومت نیز در واقع از ما دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جریان مقاومت و حضور جمهوری اسلامی در این جریان نبود، امروز داعش در ایران و در تهران حضور داشت.

مشاور وزیر امور خارجه تأکید کرد: بعد از این هم باید همچنان پشتیبانی کنیم تا دولت سوریه سرنوشت آینده این کشور را به دست خودش تعیین کند و این دقیقاً همان مأموریتی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر عهده ما گذاشته شده است.

شیخ‌الاسلام همچنین در رابطه با در پیش بودن نشست ژنو در آینده نزدیک برای مذاکرات صلح سوریه و الزامات حضور جمهوری اسلامی در این نشست، گفت: ما باید همچنان محکم بایستیم و این مسئله را به غربی ها گوشزد کنیم که شما ۶ سال هر جنایتی خواستید، در سوریه انجام دادید و از عالی‌ترین سطوح تا پایین، سردمداران شما به دنبال سقوط حکومت سوریه و تغییر سرنوشت آن بودید، اما نتوانستید؛ باید بپذیرید که تنها ملت سوریه حق دارد سرنوشت آینده خود را تعیین کند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها