دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب جهانی راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌‌های خارجی

حضور میلیونی ملت انقلابی ایران در صحنه راهپیمایی 22 بهمن امسال باعث واکنش‌های قابل توجه و در عین حال تأمل برانگیز از سوی رسانه‌های خارجی شد.
کد خبر: ۲۲۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ - 11February 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس حضور میلیونی ملت انقلابی ایران مانند سال‌های گذشته، بازتاب جهانی قابل توجهی داشت. رسانه‌های مختلف از سراسر جهان با پوشش خبری این گردهمایی بزرگ پرداختند.

شبکه ماهواره‌ای «راشا تودی» تلویزیون رسمی و بین‌المللی دولت روسیه با پوشش خبری و تصویری حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به شعار مهم و بنیادی انقلاب یعنی «مرگ بر آمریکا» اشاره و بیان کرد: «راهپیمایی امسال ایرانی‌ها بویژه در تهران، با تحقیر و زیر سؤال بردن رئیس‌جمهور جدید آمریکا علیه همراه بود. این واکنشی به اظهارات و اقدامات ضد ایرانی اخیر از سوی دونالد ترامپ و نزدیکان وی علیه تهران بود.»

شبکه ماهواره‌ای «المنار»، رسانه تصویری جنبش حزب‌الله لبنان، با پوشش خبری و تصویری صحنه‌های حضور ملت انقلابی در خیابان‌های ایران بویژه مردم تهران به صورت زنده، افزود: «جمعیت میلیونی مردم تهران از صبح امروز 11 فوریه (22 بهمن) به خیابان‌ها ریخته و مسیرهای منتهی به خیابان آزادی را درحالی‌که علیه آمریکا و رئیس‌جمهور جدید این کشور شعار می‌دادند، با حضور  شخصیت‌های کشوری طی کردند.» این شبکه همچنین به خبر دستگیری تعدادی از عناصر گروهک تروریستی داعش، که قصد انجام عملیات تروریستی در راهپیمایی روز گذشته تهران را داشتند، اشاره کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با قراردادن ویدئوهایی از صحنه‌های راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: «ایرانی‌ها شاید در مواردی با یکدیگر اختلاف داشته باشند؛ اما همیشه هنگام مقابله با دشمن خارجی، با یکدیگر متحد شده و به جنگ دشمن می‌روند. جنگ ایران و عراق موضوع خوبی برای اثبات این ادعاست.»

این خبرگزاری همچنین افزود: «دلیل شکست شاه ایران نداشتن قدرت حمایت‌کننده خارجی یا ضعف در ارتش نبود بلکه نبود پشتوانه مردمی برای حکومت پهلوی بود.»

 اسپوتنیک گزارش خود از راهپیمایی 22 بهمن را اینگونه به پایان برد: « به هر حال تا زمانی که ملت ایران یکدست و یک پارچه پشت نظام خود باشند ایرانی‌ها می توانند مطمئن باشند که هیچ دشمنی جرأت چپ نگاه کردن به مملکت آنها را نخواهد داشت، چون دشمن به نفوذ میان ملت نیاز دارد. تهدید‌های ترامپ هم به قول مردم ایران مانند تهدید‌های اوباما، بوش پسر، کلینتون، بوش پدر، ریگان و کارتر به تاریخ خواهد پیوست.»

با اینکه رسانه‌های ذکر شده به موضوع حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی پرداختند اما باید گفت مانند همیشه رسانه‌های بیگانه وابسته به استکبار و شبکه بین‌المللی صهیونیسم با عدم پوشش این موضوع، به تلاش کهنه اما بی‌فایده خود جهت سرپوش گذاشتن بر حمایت گسترده ملت ایران از انقلاب اسلامی تأکید کردند.

بررسی پایگاه‌های خبری وابسته به شبکه‌های «سی ان ان»، «رویترز» و «اسکای نیوز» نشان می‌دهد که هیچ پوشش خبری برای حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن از سوی این رسانه‌های غربی وابسته به شبکه جهانی صهیونیسم صورت نگرفته است. هیچ یک از اخبار مربوط به راهپیمایی دیروز در پایگاه‌های خبری وابسته به رسانه‌های نزدیک به دولت‌های غربی انعکاس نیافته است. این اقدام از دولت‌هایی که همواره ادعای آزادی بیان دارند اما در طول ده‌های گذشته سعی کردند هر نوع صدای مخالفی را خفه کنند، اصلا عجیب نیست. همین قضیه در مورد رسانه‌های وابسته به دولت‌های مرتجع عربی نیز صدق می‌کند.

حضور میلیونی مردم در راهپیمایی دیروز نشان داد که چه رسانه‌های غربی یا عربی نشان دهند یا ندهند، فرقی در این موضوع ایجاد نمی‌شود که ملت ایران همواره برای دفاع از آرمان‌های خود، در میدان‌های حساس حضور داشته و هرگز دست از مبارزه برای آرمان‌های بزرگی که انقلاب اسلامی را بخاطر آن‌ها به پیروزی رساند، برنخواهد داشت.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار