دور سوم مذاکرات سازش برگزار شد

دور سوم مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در روز سه شنبه و بدون انتشار جزئیات آن برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳ - 21August 2013

دور سوم مذاکرات سازش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دور سوم مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی در روز سه شنبه برگزار شد که نمایندگان دو طرف سخنی در مورد جزئیات توافقات دو طرف اعلام نکرده اند و احتمال عدم پذیرش توافقات از سوی برخی گروه های صهیونیستی نیز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری "رویترز": "لیونی" رئیس هیئت رژیم صهیونیستی در مذاکرات سازش با اعلام این خبر که دور سوم مذاکرات سازش میان فلسطینیان با نمایندگان این رژیم در روز سه شنبه برگزار شد، در مورد نتایج این دور از مذاکرات گفت: «حداقل یکی از احزاب راست گرای عضو ائتلاف حاکم در اسرائیل با برخی اهداف پیشنهادی امریکا برای این مذاکرات، مبنی بر تشکیل یک دولت فلسطینی در کنار رژیم صهیونیستی مخالفت خواهد کرد».

رئیس هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به چگونگی پیشرفت مذاکرات بیان کرد دو طرف برای اعتماد سازی بیشتر توافق کرده اند فعلا جزئیات مباحث مورد توافق در مذاکرات را منتشر نکنند.
شایان ذکر است مذاکرات کنونی میان رژیم صهیونیستی با فلسطین از حدود یک ماه گذشته و با میانجی گری امریکا بعد از سه سال از توقف مذاکرات میان طرفین ازسر گرفته شده است. علت اصلی توقف مذاکرات سه سال گذشته طرفین نیز به عدم پایبندی مقامات رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در مذاکرات برمی گردد.

در این رابطه، یکی از نگرانی های اصلی گروه های فلسطینی در کنار میزان موفقیت تشکیلات خودگردان در کسب خواسته های فلسطینیان در این مذاکرات، به پایبندی رژیم صهیونیستی به تعهدات خود مربوط می شود؛ چرا که صهیونیست ها نشان داده اند که به تعهدات خود در گذشته در قبال فلسطینیان پایبند نبوده و تنها این تعهدات را به عنوان اقدامات تاکتیکی برای پیشرفت مذاکرات در راستای اهداف مد نظر خود در این روند می پذیرند.

البته این نکته نیز شایان ذکر است که با وجود موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین با ازسرگیری مذاکرات سازش با اسرائیل، برخی گروه های فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی مخالفت اصولی خود با هرگونه مذاکره با صهیونیست ها را رد کرده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار