امیر رستگاری:

موتور بنزينی برون نصب دريايی «توس» با حضور وزير دفاع رونمايی می‌شود

مدير عامل سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع گفت: در نخستين همايش پيشرانه‌های دريايی كه سه‌شنبه(26 بهمن) برگزار می‌شود، موتور بنزينی برون نصب دريايی «توس» كه به دست متخصصان این سازمان طراحی و ساخته شده با حضور وزیر دفاع رونمايی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ - 12February 2017
موتور بنزينی برون نصب دريايی «توس» با حضور وزير دفاع رونمايی می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امير رستگاری با اعلام اين خبر گفت: سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با همكاری معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری، دانشگاه صنعتی شريف، انجمن ملی موتور، ديگر نهادها، دانشگاه‌ها و صنايع فعال در حوزه پيشرانه‌های دريايی اولين همايش پيشرانه‌های دريايي را در تهران برگزار می‌كند.
 
مدير عامل سازمان صنايع دريايی هدف از برگزاری اين همايش را ارايه دستاوردهای علمی كشور در حوزه پيشرانه‌های دريايی، جمع آوری ايده‌ها، پژوهش‌ها و نظرات علمی پژوهشگران و صنعتگران كشور و نيز شناسايی انديشمندان و توانايی‌های موجود ذكر كرد و افزود: هم افزايی علمی مراكز، نهادهای علمی و انجمن‌های تخصصی در حوزه پيشرانه‌های دريايی و آشنايی بيشتر جامعه دانشگاهی با گلوگاه‌های فناورانه اين صنعت از ديگر اهدافی است كه همايش پيشرانه‌های دريايی برای تحقق آن تلاش می‌كند.
 
امير رستگاری جايگاه سيستم رانش در بهره‌وری ناوگان دريايی كشور، محركه اصلی، انتقال قدرت، پيش برنده‌ها و پايش و نگهداری را از جمله محورهای اصلي اين همايش ذكر كرد و افزود: سيستم رانش از اصلی‌ترين بخش‌های موجود در شناور است كه از اهميت زيادی برخوردار می‌باشد.
 
وی تصريح كرد: يكي از مهمترين رويكردهای سازمان صنايع دريايی در حوزه خودكفايی و بومی سازی تجهيزات دريايی، دستيابی به انواع سامانه‌های رانش دريايی است.
 
مدير عامل سازمان صنايع دريايی با بيان اينكه امروزه فناوری طراحي و توليد سامانه رانش انواع شناورها تنها در انحصار چند كشور محدود صنعتی است، گفت: سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع با برنامه‌ريزی ميان مدت و با استفاده از توانمندی شبكه همكاران صنعتی كشور و همچنين پتانسيل علمی دانشگاه‌ها و شركت‌های دانش بنيان در چند سال اخير در جهت طراحی و ساخت پيشرانه‌های دريايی قدم‌های بزرگی برداشته است.
 
وی افزود: در اين همايش در قالب 8 كارگروه تخصصي موضوعات، روش‌های تحليل و اندازه گيری نويز پروانه‌های دريايی، مروری بر سامانه‌های كنترل موتور شناورهای دريايی، حفاظت و خوردگی در پيشرانه‌های دريايی، شبيه سازی تک بعدی زنجيره انتقال قدرت شناورهای دريايی، پايش وضعيت در پيشرانه‌های دريايی، معرفی جديدترين موتورهای دريايی و پيشرفت‌های حاصله در سامانه‌های سوخت رسانی، روش‌های تجربی در طراحی و ارزيابی پيشرانه‌های دريايی و سيستم‌های رانش در شناورهای تندرو مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
 
امير رستگاری اظهار داشت: در همايش مذكور ضمن چاپ مقالات برتر ارائه شده به همايش در مجلات معتبر داخلی به مقالات اول تا سوم نيز جوايز نفيسی اهداء خواهد شد.
 
مدير عامل سازمان صنايع دريايی وزارت دفاع در ادامه گفت: در حاشيه اين همايش دستاوردهای پيشرانه‌های دريايی نيز در قالب نمايشگاهی ارائه می‌شود.  
 
امير رستگاری در پايان از دست اندركاران به ويژه وزارت خانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقاتی و علمی كه سازمان صنايع دريايی را در برپايی اين همايش ياری و حمايت كردند تشكر و قدردانی نمود و اظهار اميدواری كرد: با تداوم اين همكاری‌ها، همياری و همدلی همه دستگاه‌ها بتوانيم همايش پيشرانه‌های دريايی را بصورت دوسالانه برای رسيدن به اهداف تعيين شده برگزار كنيم.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار