منتظر المهدی در نشست خبری:

دستگیری قاچاقچی 170 میلیاردی/ افزایش 15 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال 94

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: امسال افزایش 15 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته را داشتیم. بر همین اساس 37 کیلوگرم شیشه در کارگاه‌هایی در جنوب تهران کشف شد، که مبلغی حدود 18 میلیارد تومان می‌شود.
کد خبر: ۲۲۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ - 12February 2017
م
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سعید منتظر المهدی در پانزدهمین نشست سخنگوی نیروی انتظامی اظهار داشت: از نظر عملکرد در میان دستگاه‌ها پلیس از نظر مردم در رتبه چهارم قرار دارد. با حجم نمونه 200 هزار نفر پلیس در بین دستگاه ها که مردم رای دادند.

وی با بیان اینکه نمره پلیس در سالهای گذشته 14 از 20 بود، که امسال به 17 رسید، افزود: این روند در اثر تلاشهای همکاران ما و همکاری مردم و اصحاب رسانه بوده است.

سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه گفت:‌ امسال افزایش 15 درصدی کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته را داشتیم. بر همین اساس 37 کیلوگرم شیشه در کارگاه‌هایی در جنوب تهران کشف شد، که مبلغی حدود 18 میلیارد تومان می‌شود.

منتظر المهدی با بیان اینکه شیشه در میان قاچاقچیان کیلویی 50 میلیون تومان به فروش می‌رسد، عنوان کرد: هر معتاد برای بک بار‌ مصرف، نیاز به یک سوت مصرف دارد، که 37 کیلوگرم معادل 370 هزار سوت است و این میزان می‌تواند 370 جوان ما را معتاد کند. امروز در آرایشگاه‌های زنانه و برخی باشگاه‌ها به افراد قرص‌های حاوی شیشه تجویز می‌کنند.
 
وی بیان کرد: اخیرا در یکی از مرزهای غربی کشور یک قاچاقچی که مقدار زیادی کوکائین به همراه داشت، دستگیر شد. وی 50 ملک به مبلغ 170 میلیارد تومان در تهران دارد. 
 
سخنگوی ناجا در ادامه این نشست به موضوع ثبت سند خودرو پرداخت و گفت: هیچ تغییری در قوانین ثبت سند خودرو ایجاد نشده و هر تغییری در این باره مستلزم تصویب نمایندگان مجلس است. شرط لازم برای ثبت سند خودرو مراجعه به مراکز مربوط برای ثبت صلاحیت خودرو و افراد است.
 
منتظر المهدی افزود:‌ سند سبز رنگی که صادر می‌شود، کاملا قانونی است و توصیه من به کانون سردفتران این است که روایت‌های مختلف برای افراد تعریف و جامعه را دچار بحران فکری نکنند، بلکه آنچه قانون مشخص کند، باید اجرا شود.
 
وی تصریح کرد:‌ بر اساس نظر کمیسیون تلفیق قرار شد اخذ مالیات خودروها توسط پلیس صورت بگیرد، تا کار مردم راحت‌تر شود.

سخنگوی نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی که نشان می‌دهد یک کوله‌بر توسط نیروی مرزبانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، گفت: با مامور مرزبانی برخورد انتظامی و قانونی شده است.

منتظر المهدی ادامه داد: اصل موضوع در مورد کوله‌بر این بود که تعدادی از بومیان که غیر قانونی از مرز خارج شده بودند، می‌خواستند به صورت غیرقانونی و با سنگ‌پرانی و فحاشی وارد کشور شوند، که یکی از آنها به دام پلیس افتاد.

وی با بیان اینکه امنیت خود به خود به وجود نمی‌آید، تصریح کرد: وظیفه مرزبانان جلوگیری از هرگونه نفوذ به داخل کشور است. حدود هشت هزار و 855 کیلومتر مرز خشکی داریم، که فقط بیش از 200 کیلومتر از آن توسط ارگانهای دیگر صیانت می‌شود. ما نباید جسارت مرزبانان را بگیریم. امروز در پایانه های مرزی با تصویب شورای امنیت ملی بازارچه های مرزی و معابر رسمی برای رفت و آمد کوله بران ایجاد شده است، که می توانند حدود 55 قلم کالا را جابجا کنند.
 
سخنگوی ناجا تاکید کرد: تردد هر شخصی با هر نامی از مبادی غیر رسمی غیرمجاز است و پلیس با آن برخورد می‌کند. هیچ بعید نیست که در پوشش کوله برها سلاح وارد کشور شود؛ لذا ما نمی توانیم امنیت مردم را به شوخی بگیریم.

منتظر المهدی در ادامه به اشراف پلیس بر فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: دستگیری حدود پنج هزار جاعل که فضای مجازی عرصه فعالیت آنها بود، از دستاوردهای ماست. بیش از 48 درصد جرائم در فضای مجازی روی داده و بیش از 81 درصد از جرائم، کلاهبرداری مالی بوده است. 
 
وی همچنین درخصوص سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: سردار «صدر السادات» که ریاست این سازمان را به عهده داشت، حدود هفت سال است که به بازنشستگی نائل شده و در حال حاضر سردار «کریمی» جانشین ایشان در سازمان انجام وظیفه می کند، که به زودی به ریاست سازمان منصوب خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار