خاطرات سردار علی اصغر گرجی‌زاده به تصویر کشیده می شود

فیلم‌های مستند زندان الرشید، مجنون هور بر اساس خاطرات سردار علی اصغر گرجی‌زاده و زندگی سردار شهید علی هاشمی ساخته می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱ - 21August 2013

خاطرات سردار علی اصغر گرجی‌زاده به تصویر کشیده می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این دو اثر قرار است در مدت زمان پانزده دقیقه توسط جمشید رئوفی و فرزین طاهری کارگردانی شوند. زندان الرشید خاطرات سردار علی اصغر گرجیزاده، رییس ستاد قرارگاه سپاه ششم است که فرماندهی جزایر مجنون را به عهده داشته است. این اثر در انتشارت سوره مهر مراحل آمادهسازی را سپری میکند.

گرجیزاده در چهارم تیرماه سال 67 در آخرین ماههای جنگ تحمیلی هلیکوپتر آنها مورد اصابت عراقیها قرارمیگیرد. وی به همراه سردار علی هاشمی موفق میشود به نیزارهای جزیره مجنون بگریزد، ولی کمی بعد علی هاشمی شهید میشود و سردار گرجی زاده هم پس از30 ساعت مخفی شدن، به اسارت عراقیها درمیآید.
سردارگرجیزاده مدت چهارماه فرماندهی خود بر قرارگاه سپاه ششم را از عراقیها مخفی میکنند و بعد از چهارماه لو میرود. بعد از لو رفتن، مورد بدترین شنکنجه ها قرار میگیرد. وی را به زندان الرشید که مخوفترین زندان عراقیها بوده منتقل می کنند و هشت سال اسارت خود را در این زندان به سر میبرد. این اثر را محمدمحمدی بهداروند تدوین و تنظیم کرده است.
مجنون هور نیز عنوان کتابی است از محمدعلی آقا میرزایی که زندگی داستانی سردار شهید علی هاشمی را در ده فصل به نگارش درآورده است.
مجنون هور ده فراز داستانی از زندگی شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت از فرماندهان خوش نام و دلیر دوران جنگ تحمیلی است که به عنوان یکی دیگر از مجموعه قصه فرماندهان از سوی سوره مهر منتشر میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار