افشار:

غرب کشور از اهمیت ویژه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر برخوردار است

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مناطق مرزی غرب کشور و به ویژه آذربایجان غربی از اهمیت ویژه‌ای در خصوص مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر برخوردار است.
کد خبر: ۲۲۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ - 13February 2017
غرب کشور از اهمیت ویژه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر برخوردار است/ مبارزه با مصرف مواد مخدر مشارکت همگانی می‌خواهدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «پرويز افشار» معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر سلماس گفت: مصرف مواد مخدر علاوه بر تاثیرات منفی بر اقتصاد، سیاست و فرهنگ یک جامعه موجب تخریب نسل جوان می‌شود و مقابله با این معضل نیازمند مشارکت همگانی است.

وي با اشاره به اینکه رویکرد جدید دشمن پس از ناکام ماندن در جنگ سخت، انحراف جوانان انقلاب اسلامی است، ادامه داد: توسعه خدمات پیشگیرانه و درمانی، اشتغال بهبود یافتگان و توجه جدی به نقاط مرزی از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری است.

افشار در ادامه؛ هدف از سفر به مناطق مرزی غرب کشور را آشنایی با نیازهای مرزبانان و تقویت پاسگاه‌های مرزی عنوان کرد و افزود: نیروهای نظامی و انتظامی آذربایجان غربی در حوزه مقابله با مواد مخدر بسیار خوب عمل کرده و دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی استان نیز بسیار موفق بوده است.
 
دستگیری پنج هزار و 600 معتاد در 10 ماهه گذشته 

ناصر اصلانی دبير شورا گفت: در سال جاری 18 تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی، مرزبانی، اطلاعات و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این استان کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: 82 شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون منهدم شده و بیش از هشت هزار و 900 نفر قاچاقچی توزیع کننده خرد و کلان دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

دبير شورا با بیان این که هر ماه یک بار طرح‌های مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده با امکانات مرکز استان و پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان در تمامی شهرستان‌ها اجرا می‌شود، گفت: میزان قاچاقچیان دستگیر شده مواد مخدر 40 درصد و کشف مواد مخدر 86 درصد در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

اصلانی به اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری معتادان از اول اسفند سال جاری در این استان اشاره کرد و گفت: در 10ماهه گذشته نیز بیش از پنج هزار و 600 معتاد ولگرد و متجاهر که مردم و خانواده‌هایشان از آنان شکایت داشتند نیز با دستور مراجع قضایی دستگیر و به مراکز ماده 16و 15 سطح استان تحویل شده‌اند.

کشف 206 کلیوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان سلماس
 
مسعود حاجی علیلو فرماندار سلماس گفت: در سال جاری تاکنون 206 کیلوگرم انواع مواد مخدر و 13 هزار عدد قرص‌های روانگردان در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

وی با اعلام اینکه 81 دستگاه خودرو و موتورسیکلت هم در رابطه با مواد مخدر توقیف شده است، افزود: در این مدت 400 نفر توزیع کننده مواد و قاچاقچی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

به گفته وی امسال بیش از 450 ساعت کلاس آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد برای پنج هزار و 200 نفر قشر آسیب پذیر جامعه در این شهرستان برگزار شده است.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار