شمخانی در دیدار با وزیر خارجه لوکزامبورگ:

ایران نقش محوری در مبارزه با تروریسم دارد/ سکوت در قبال جنایات علیه یمن شراکت در نسل‌کشی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران نقش محوری در تامین ثبات و امنیت منطقه‌ای و مبارزه موثر با بحران تروریسم دارد.
کد خبر: ۲۲۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ - 13February 2017
ایران نقش محوری در مبارزه با تروریسم دارد/ سکوت در قبال جنایات علیه یمن شراکت در نسل‌کشی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، «ژان اسلبورن» وزیر امور خارجه لوکزامبورگ عصر امروز با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و روندهای بین‌المللی با وی گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری‌های بلند مدت و پایدار میان دو کشور در موضوعات مختلف به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، بانکی و بیمه، بر اهمیت تعیین سازوکارهای اجرایی توافقات میان ایران و لوکزامبورگ تاکید کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سیاسی‌، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های اقتصادی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، همکاری با کشورهای مستقل بر اساس احترام متقابل و تامین منافع مشترک را در ردیف اولویت‌های ثابت کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط پسابرجام و رفع موانع تحریم، لوکزامبورگ می‌تواند از ظرفیت‌های گسترده موجود در ایران برای سرمایه‌گذاری استفاده نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی برجام را توافقی بین‌المللی و الزام آور برای امضاء کنندگان و سایر کشورهای عضو جامعه بین‌المللی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به تایید مراجع نظارتی تاکنون به مجموعه تعهدات خود عمل نموده است، لیکن موفقیت برجام در گرو جبران عقب ماندگی‌ها از سوی کشورهای غربی و اجرای بدون تنازل تعهدات از سوی همه طرف‌ها می‌باشد.

دریابان شمخانی با تشریح نقش محوری ایران در تامین ثبات و امنیت منطقه‌ای و مبارزه موثر با بحران تروریسم، ضرورت همکاری بین‌المللی به منظور مقابله همه‌جانبه با ریشه‌های فکری و محدودسازی منابع مالی، تسلیحاتی و انسانی جریان تروریسم را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجربیات تلخ سال‌های اخیر نشان می‌دهد که لازمه جلوگیری از تسری بحران تروریسم به غرب، ایفای نقش سازنده و غیرتبعیض آمیز کشورهای اروپایی در مقابله با سرشاخه‌های اصلی بحران در عراق و سوریه و سایر مناطق آلوده است.

شمخانی ضرورت ورود اتحادیه اروپا به بحران یمن و جلوگیری از کشتار بی‌رحمانه مردم این کشور از سوی عربستان سعودی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سکوت در قبال جنایات تأسف آور آل‌سلمان علیه زنان و کودکان بی‌دفاع یمنی، شراکت در نسل‌کشی و انهدام منابع و زیرساخت‌های این کشور فقیر است.

ژان اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این دیدار با اشاره به نقش مثبت و ممتاز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه‌های تروریستی بر گسترش رایزنی‌ها و همکاری‌ها میان دو کشور در ابعاد مختلف تاکید کرد.

وی با تاکید بر فعال‌سازی مجموعه ظرفیت‌هایی که برجام برای توسعه مناسبات میان کشورهای اروپایی و ایران ایجاد نموده است افزود؛ رویکرد کشورهای اروپایی به ویژه پس از توافق هسته‌ای با ایران، گسترش همه‌جانبه همکاری‌های مشترک و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی برای دستیابی به روابط اقتصادی بلندمدت و مستحکم می‌باشد.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار