آرای انقلابی امام(ره) و رهبری در مسکو بررسی شد

نشست جایگاه بین‌المللی انقلاب اسلامی در آرای امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امروز (دوشنبه) با حضور کارشناسان و اندیشمندان در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ - 13February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کارشناسان و اندیشمندان سیاسی و دینی چند کشور از جمله ایران و روسیه دیدگاههای خود را در این نشست که در انستیتو شرق شناسی مسکو برگزار شد، مطرح کردند.

شرکت کنندگان در این هم اندیشی، زمینه های شکل گیری و پیروزی انقلاب، تشکیل نظام جمهوری اسلامی براساس آرای مردمی، ابعاد تاثیرگذاری بین المللی حرکت مردم ایران، شرایط منطقه ای، تحولات جهان اسلام، دیدگاههای امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در حوزه های مرتبط با دستور کار نشست بررسی کردند.

رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این نشست، انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از آموزه های دینی و شیعی، قرآن کریم و سیره حضرت پیامبر (ص)، ائمه اظهار و بزرگان دین بر شمرد.

ملکی تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) متکی به فقه پویا توانست یکی از بزرگترین حرکت های قرن بیستم را با اتکا به مفاهیم الهی و انسانی و همچنین ضدیت با ظلم، ستم و استبداد حکومتی رهبری کند و به سرانجام برساند.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اکنون حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، ترویج دهنده پیام ضداستکباری و آثار روشنگرانه آن در جهان به وِیژه دنیای اسلام است.

ملکی در پایان سخنان خود، تاثیرهای بین المللی انقلاب اسلامی را با وجود دشمنی های برون و درون منطقه ای با جمهوری اسلامی بسبار گسترده و بیدار کننده خواند.

نیکتا فیلین کارشناس ارشد و دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه مسکو نیز در مقاله خود با عنوان مرجعیت، بر اهمیت اتکا به شناخت جوهره فقه، فقاهت و فقیه در شیعه تاکید کرد.

وی گفت: مراجع بزرگی مانند شیخ فضل الله نوری، نائینی، شیخ انصاری و امام خمینی (ره) شخصیت هایی هستند که توان تاثیرگذاری عمیق مرجعیت را بر حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی و دینی نشان دادند.

خانم کارینا کامینوا استاد دانشگاه ملل و شرق شناس نیز در سخنرانی خود با عنوان انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات بزرگ در منطقه و جهان اسلام، تاثیرگذاری حرکت ایرانیان را با توجه به جایگاه راهبردی ایران در منطقه، بسیار گسترده خواند.

وی گفت: حرکت پویای ایرانیان و تداوم آن تاثیر گرفته از اسلام، فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران زمین بر دیگر کشورها نیز اثر گذاشته است.

خانم ایرینا فدروا شرق شناس با موضوع انقلاب اسلامی، خاورمیانه و فلسطین و همچنین پورتایف استاد دانشگاه با محور اصول انقلاب اسلامی و نگرش ها از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

بازخوانی ابعاد بین المللی انقلاب اسلامی در پرتو آرا و اندیشه های امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای با برنامه ریزی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه با همکاری بنیاد ایران شناسی برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار