به مناسبت 14 فوریه؛

آیین نکوداشت «ششمین سالگر قیام مردم بحرین» در قم برگزار شد

آیین نکوداشت «ششمین سالگرد قیام 14 فوریه مردم بحرین»، روز دوشنبه با حضور جمعی از شخصیت های برجسته جهان اسلام در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸ - 13February 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، در آیین نکوداشت ششمین سالگرد قیام مردم بحرین که به همت مجمع فضلای بحرین و در راستای پاسداشت یاد و خاطره شهیدان مظلوم بحرین، دفاع از آرمان های این ملت شهید پرور و لبیک به ندای رهبران الهی و در راس آن شیخ عیسی احمد قاسم برگزار شد، شیخ محمد خجسته، عضو مجلس علمای بحرین؛ حجت الاسلام و المسلمین سید شفقت شیرازی، مسئول امور خارجه دفتر وحدت اسلامی پاکستان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حیدری، دبیر کتائب حزب الله عراق؛ شیخ عبدالله الدقائق، نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران و سید عماد عصام العماد، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه سخنرانی کردند.

شیخ معین دقیق نماینده جنبش حزب الله لبنان در این آیین گفت: قیام مردم منطقه علیه ظلم از برکت های نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران است؛ انقلاب اسلامی تجلی نهضت پیامبران الهی بود که توسط یکی از علمای برجسته شیعه آغاز شد و در اوج مظلومیت به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: انقلاب بحرین باعث شد تا بار دیگر مظلومیت مسلمانان به گوش جهانیان برسد و ندای عدالت خواهی سراسر عالم را فرا گیرد.

معین دقیق ادامه داد: برمبنای معادلات مادی نمی توان انقلاب های الهی را تحلیل کرد و امروز همگان شاهد هستند که ارزش های انقلاب اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در سراسر عالم گسترش یافته است و بسیاری از مجاهدان با پیروی از آن، خود را از ستم ظالمان نجات دادند.

وی گفت: انقلاب اسلامی پرچم حمایت از فلسطین را در جهان اسلام برافراشته کرد و به برکت الگوی مقاومت آن، حزب الله توانست رژیم صهیونیستی را از لبنان خارج کند، امروز هم انقلاب بحرین که متعلق به تمام مردم این کشور است، از این الگو پیروی می کند.

نماینده جنبش حزب الله لبنان افزود: آل خلیفه و آل سعود اگر به دنبال زندگی شرافتمندانه هستند باید از نشانه های سرنگونی طاغوتیان در آیات قرآن عبرت گیرند و بدانند کشتار بیگناهان تنها موجب نابودی آنان خواهد شد.

رونمایی از نمایشگاه تصاویر شهیدان انقلاب بحرین و کتاب هایی پیرامون این انقلاب، پخش کلیپ سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون انقلاب مردم بحرین و همچنین طنین انداز شدن فریاد های حمایت از شیخ عیسی قاسم در سالن برگزاری از جمله بخش ها و جلوه های این آیین بود.

گفتنی است، «احمد قاسم درازی بحرانی» معروف به «شیخ عیسی قاسم»؛ عالم برجسته شیعه، رهبر شیعیان بحرین است.

در جریان انقلاب بحرین، وزارت دادگستری این کشور نامه ای توهین آمیز علیه وی منتشر کرد تا محبوبیتش را در میان مردم بسنجد٬ مردم نیز چهارم شهریور 1390 نماز جمعه را در سراسر بحرین تعطیل کردند و تنها نماز شیخ قاسم برگزار شد.

پس از آن که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین مخالفانش را اندک خواند، به دعوت شیخ عیسی قاسم تظاهراتی با عنوان «لبیک یا بحرین» با حضور بیش از 500 هزار تن در منامه برگزار شد.

این تظاهرات بزرگ ترین تجمع تاریخ کشور بحرین بود که بیش از 50 درصد بحرینی ها در آن حضور داشتند، به طوری که راهپیمایی «همه پرسی» خوانده شد و این نخستین باری بود که شیخ عیسی قاسم در تظاهرات شرکت می کرد.

دولت بحرین در ماه های گذشته، اقدام به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین کرد و به تازگی اخباری مبنی بر احتمال بازداشت و محاکمه وی نیز به گوش می رسد.

دولت بحرین در تازه ترین جنایت خود، سه تن از جوانان بحرینی را اعدام و سپس لباس های خون آلود آنها را که در هنگام اعدام به تن داشتند به خانواده جوانان اعدام شده تحویل داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار