آیت الله نجفی تهرانی:

حضرت ولی عصر(عج) را شاهد اعمال خود بدانید

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران گفت: انسان باید با امام زمان (عج) ارتباط مستمر داشته باشد؛ بنابراین مدام حضرت را خوانده و ایشان را شاهد اعمال خود بدانید.
کد خبر: ۲۲۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ - 13February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «آیت الله نجفی تهرانی» در نشستی اخلاقی در مسجد جامع نبی اکرم(ص) اظهار داشت: اگر کسی درآمد خود را به سختی به دست آورد، با اجازه مرجع تقلید یا نماینده ایشان، بخشی از خمس وی مورد مصالحه قرار می گیرد؛ این حکم برای عیدی ای که به انسان می رسد نیز صدق می کند.

وی ابراز داشت: وسائلی که جزو زندگی انسان ها بوده، مانند فرش، موبایل، یخچال و ... خمس ندارند؛ اما خمس اجناسی که مورد استفاده قرار نمی گیرند، باید پرداخت شود.

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) با بیان این مطلب که ولی امر و امام عصر (عج) شاهد اعمال ما بوده و ولایت تشریعی و تکوینی دارند، خاطرنشان ساخت: امور مردم و جهان در اختیار حضرت ولی عصر (عج) است؛ همچنان که شفای مریضان هنگام توسل به حضرت رضا (ع) به عنایت امام زمان (عج) می باشد.

آیت الله نجفی تهرانی تصریح کرد: زلزله ای در زمان خلیفه اول آمد و مردم از پس لرزه های آن دچار گرفتاری شده و نزد خلیفه شکایت کردند که او گفت: نزد علی بروید؛ امیرالمومنین (ع) دو رکعت نماز خواندند و پس از آن به زمین امر کردند آرام بگیر؛ این ماجرا ولایت تکوینی ائمه اطهار (ع) را نشان می دهد.

وی بیان داشت: انسان باید با امام زمان (عج) ارتباط مستمر داشته باشد؛ بنابراین مدام حضرت را خوانده و ایشان را شاهد اعمال خود بدانید.

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم (ص) اظهار داشت: انسان هنگام حضور در حرم حضرات معصومین (ع) از آنها عاقبت بخیری و انجام وظایف (عمل به واجبات و ترک محرمات) بخواهد.

منبع: حوزه

نظر شما
پربیننده ها