مجری عملیات تروریستی در استانبول:

اعدامم کنید/ پشیمان نیستم/ دستور حمله با تلگرام به من داده شد

مجری عملیات تروریستی شب سال نوی میلادی در استانبول با درخواست اعدام از دادگاه ترکیه، اعلام کرد که پشیمان نیست و در صورت تکرار شرایط باز هم دست به عملیات تروریستی خواهد زد.
کد خبر: ۲۲۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ - 14February 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «عبدالقادر ماشاریپف» مجری حمله مسلحانه به باشگاه شبانه «رینا» در استانبول در شب سال نوی میلادی، از دادگاه خواست که اعدامش کنند.

به نوشته روزنامه صباح چاپ دوشنبه،  عامل این حمله خونین ضمن اعتراف به عضویت در گروهک تروریستی داعش گفته که تحصیلات دانشگاهی دارد و به عنوان مدرس فعالیت می‌کرده است.

ماشاریپوف در دادگاه گفت که وی به دنبال انتقام از ترکیه و یا آسیب رساندن به آن نبوده بلکه به زعم خود این جنایت را برای گرفتن انتقام سوری‌ها و عراقی‌ها انجام داده است. وی همچنین مدعی شد که تلاش کرده خودکشی کند؛ اما موفق نشده است.

مارشایپوف در ادامه ادعاهایش گفت که قبل از انجام این حمله مسلح به‌هیچ‌وجه در اقدامات تروریستی داعش شرکت نکرده است.

این تروریست داعشی پیش از این در اعترافات اذعان کرده بود که دستور حمله به این باشگاه شبانه را فرماندهان داعشی از مرکز خلافت خودخوانده داعش در شهر «رقه» سوریه با نرم افزار تلگرام به وی مخابره کرده اند. وی همچنین گفته بود که پشیمان نیست و اگر امکان داشته باشد، مجددا دست به انجام حمله تروریستی خواهد زد.

در پی حمله تروریستی شب سال نوی میلادی به یک باشگاه شبانه در استانبول، 39 نفر از جمله 16 خارجی کشته و 69 نفر دیگر زخمی شدند.گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی استانبول را برعهده گرفت.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار