مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس ایلام مطرح کرد؛

لزوم شناسایی شخصیت‌های موثر در دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام بر لزوم شناسایی و معرفی شخصیت‌های استانی موثر در دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ - 24February 2017

به گزارش دفاع پرس از ایلام، محمدرضا شرف‌بیانی اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت‌ در موضوعات دفاع مقدس است.

وی گفت: بر اساس وظایفی که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام دارد یکی از محورهای کاری این حوزه در خصوص ایجاد یادمان‌ها و نقاط یادمانی دفاع مقدس است که بر این اساس در نقاط مرزی و شهرستان‌ها نقاط یادمانی ایجاد شده که مورد بازدید کاروان‌های راهیان‌نور و مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف این حوزه؛ ارتباط با اسناد تاریخ دفاع مقدس و تاریخ شفاهی دفاع مقدس است که بر اساس وظایف محوله مجموعه اسناد دفاع مقدس را جمع آوری کرده و در حال تدوین و آماده کردن آنها در قالب‌های مختلف برای بهره برداری جهت نشر کتاب و بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس است،

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام ادامه داد: همچنین از جمله دیگر وظایف ما ارتباط و تلاش برای شناساندن موضوعات دفاع مقدس در سطح جامعه با استفاده از توانمندی پیشکسوتان عرصه‌های دفاع مقدس است. با توجه به این که پیشکسوتان در دوران دفاع مقدس حضور مستقیم در جنگ داشتند و آن تاریخ را تجربه کرده اند امروز زبان واقعی و زبان گویای موضوعات دفاع مقدس به حساب می آیندکه با سازماندهی و ساماندهی این افراد در قالب پیشکسوتان در دفاع مقدس برای استفاده از توان این افراد برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

شرف‌بیانی تصریح کرد: از دیگر موضوعات کاری حفظ آثار دفاع مقدس بررسی نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس است. با توجه به این که هر قشری در این راستا دارای نقش اساسی در دفاع مقدس بوده، امروز در حال تبیین نقش زنان در دفاع مقدس هستیم. حضور مستقیم حتی در دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس برای تربیت رزمندگان توسط زنان به عنوان نقش مؤثری محسوب شده که در این راستا با تشکیل شورای راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس نیز نسبت به این وظیفه تلاش شده است. یکی دیگر از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار در خصوص شناساندن اقشار مختلف و از جمله نقش روحانیت در دفاع مقدس است، در این راستا نیز اقداماتی را شروع کردیم که برای تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس برنامه‌هایی در این راستا صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره کل، گفت: در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز تلاش ویژه‌ای صورت گرفته است. نمادهای یادمانی، حضور پیشکسوتان و ... از جمله ارزش‌هایی است که برای تبیین نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس تعریف شده و یکی از اساسی‌ترین وظایف در این راستا ترویج این فرهنگ در قالب برگزاری یادواره شهدا، همایش‌های که نسبت به شناساندن این موضوعات مؤثر است را می توان نام برد.

وی افزود: با توجه به وظایفی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارد به عنوان مرجع و متولی اصلی موضوعات دفاع مقدس از این جهت که تحریفی در موضوعات دفاع مقدس انجام نگیرد تلاش می‌کند.

شرفبیانی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی بنیاد؛ حفاظت، حراست و نگهبانی از مبانی ارزشی دفاع مقدس در قالب‌های مختلف است. در خصوص توسعه گسترش برنامه‌های فرهنگی که متناسب با شرایط جامعه که امروز نیازمندی جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان نسبت به برنامه‌های ارزشی که در قالب فرهنگ شهادت متبلور است برنامه‌ریزی می‌کنیم و به عنوان مجموعه فرهنگی در خدمت رزمندگان و خانواده‌های آنان همچنین اقشار مختلف مردم است.

وی ارتباط با رسانه‌ها را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین اقدامات این اداره کل دانست و گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود که موضوعاتی در خصوص دفاع مقدس را در استان ایلام به لحاظ شاخص‌های که در دفاع مقدس استان ایلام داشته است برجسته کنند، از جمله بزرگانی که در استان ایلام و در دفاع مقدس نقش داشته‌اند می‌توان به آیت‌الله حیدری و افراد بزرگ دیگری که نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس دارند اشاره کرد که وظیفه است که با پرداختن به موضوعات دفاع مقدس با پتانسیل‌های موجود بتوان فعالیت‌های مؤثری را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار